וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ABT סוגרת שנה

ירון אדרי

4.12.2007 / 10:04

תערוכת המכונית של Essen מסיימת את השנה עבור היצרניות והסדנאות הגרמניות. זה מה שיש ל-ABT לספר לנו לקראת 2008

תערוכת Essen שבגרמניה היא הזדמנות מצויינת של יצרני הרכב וסדנאות השיפורים (מגרמניה בעיקר), לסיים את השנה האזרחית. זה לא פלא אם כך לראות את סדנת ABT מגיעה עם 5 דגמים שונים, 3 מהם של אודי ו-2 של פולקסווגן. על דגמי הפולקסווגן (טוארג וטיגואן) כבר סיפרנו לכם וכעת נתמקד במותג הספורטיבי יותר של הקונצרן.

ה-A4 היא הפחות ספורטיבית מבין ה-3 אולם היא החשובה ביותר. מכונית הפרימיום שרק הושקה לפני כחודש, מקבלת מ-ABT טיפול מסור שלוקח את העיצוב הספורטיבי שלה מספר צעדים קדימה. כך ניתן לראות את התוספות לפגושים מקדימה ומאחור, את חצאיות הצד החדשות וכמובן את הספויילר האינטגרלי שנוסף מאחור יחד עם הכיתוב AS4, שמו של הדגם המשודרג.

קשה לפספס את 4 צינורות המפלט המבצבצים מתוך הפגוש האחורי. אלה מובילים, דרך מערכת הפליטה החדשה, למגוון המנועים המוכרים של אודי שקיבלו גם הם יחס מועדף. כך, עלה כוחו של מנוע ה-1.8 TFSI מ-160 ל-240 כוחות סוס, ה-2.0 TDI עלה מ-143 ל-200 כוחות סוס, ה-2.7 TDI עלה מ-190 ל-230 כוחות סוס וה-3.0 TDI עלה מ-240 ל-300 כוחות סוס. בגרסה החזקה עומד המומנט על 61.2 קג"מ. אגב, לכל מנוע ישנה גם גרסת ביניים משופרת קלות.

כוח זה דבר חשוב, אך רצוי שיהיה לו כיסוי מהשלדה ועל כן הותאמו למכונית מתלים חדשים שיעזרו ל-AS4, בכל אחת מגרסאותיה, להתנהג בצורה דינמית ראויה. חישוקי סגסוגת בקוטר 18, 19 או 20 אינטש יעזרו גם הם ובלמי דיסק בקוטר 380 מ"מ ידאגו שהמכונית גם תעצור.

אודי AS5

מכונית הקופה של אודי רוצה לעשות חיים קשים למתחרות מבית מרצדס וב.מ.וו. עכשיו היא יכולה לעשות זאת ביתר קלות לאחר שגם היא מקבלת מספר שדרוגים ואת האות S. גם כאן נוספו אלמנטים אווירודינמיים כמו פגושים וחצאיות צד, אך את עיקר תשומת הלב מושכת הצביעה החיצונית. בעוד שבהיקפה צבועה ה-AS5 בשחור, נצבעו מכסה המנוע, תא המטען, הגג, המראות ועוד אביזרים בצבע חום מבריק.

כמו ה-AS4, גם כאן ניתן למצוא את אותם מנועים מוכרים לאחר השיפור כשבראש הרשימה עומד לו מנוע ה-3.0 TDI שהספקו עלה כאמור ל-300 כוחות סוס. לגרסה זאת מוסיפה ABT גם נתונים קצת יותר מעניינים כמו תאוצה ל-100 קמ"ש (5.3 שניות) ומהירות מירבית (263 קמ"ש). מתלי ספורט, בלמים מחוזקים וחישוקי 20 אינטש נמצאים גם הם ברשימה.

אודי R8

אודי R8 היא אחת ממכוניות הספורט המעניינות ביותר שהושקו השנה ורק השבוע היא הוכתרה כמכונית הספורט של 2007 על ידי המגזין הגרמני אוטובילד. את ABT זה כמובן לא מעניין והם בשלהם נשארים – יש בסיס, משפרים.

מוקדם יותר השנה, פירסמה ABT את תוכניתה לגבי ה-R8 בליווי איורים. השוואה בין הרצוי למצוי מראה כי הם לא היו כל כך רחוקים ואפילו הצבע הכתום עשה דרכו ממסך המחשב לחלק מהאלמנטים העיצוביים כמו הפגוש הקדמי, כונסי האוויר הצידיים והדיפיוזר מאחור. אגב, התוספות ברובן עשויות קארבון או פיבגלאס להפחתת המשקל.

בהודעה לעיתונות שמפרסמת ABT, היא משווה את ה-R8 ל-F430 של פרארי ולגייארדו של למבורגיני. על כך שאודי עושה צעד חשוב לכיוון סגמנט מכוניות העל הקומפקטיות אין עוררין, אבל אם כבר עושים משהו, אז למה לא ללכת עד הסוף?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully