וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמבו המהירה בהיסטוריה

ירון אדרי

4.12.2007 / 17:43

סדנת אדו קומפטישן הגיעה אל מסלול נארדו האיטלקי בכדי לקבוע שיא מהירות עם המורצ'ילגו של למבורגיני

למבורגיני הדהימה לא מעט מורעלי מכוניות כשהעמידה את מכונית הקונספט רוונטון לעימות ראש בראש עם מטוס הקרב טורנדו. במהלך הקרב, הצליחה הרוונטון להגיע ל-340 קמ"ש, מהירותה המירבית. כמובן שיש כאלה שזה לא עושה עליהם רושם, סדנת אדו קומפטישן למשל.

במהלך שבוע המהירות של מסלול נארדו האיטלקי, הציבו אנשי הסדנה את המורצ'ילגו LP640 שלהם במטרה לאמת את מהירותה המירבית. פרט לכנף מאחור, נוספו למכונית המשודרגת מעט שיפורי מנוע שהעלו את הספקו ל-663 כוחות סוס. לא הרבה מעל הנתון המקורי, אך על פי המהנדסים המנוע יעבוד בצורה יעילה יותר.

בשעה 6 בבוקר מוזנקת המכונית אל המסלול האובאלי בן 13 הק"מ (12.6 ליתר דיוק). לרשות נהג הניסוי עומדות 3 הקפות. את ההקפה הראשונה מנצל הנהג לחימום והמהירות נעה בין 280 ל-300 קמ"ש. העפת מבט לכיוון המחוונים מודיעה כי הכל תקין והדוושה מוצמדת לרצפה. הילוך שישי משולב והמכונית ממשיכה להאיץ לכיוון רף ה-340 קמ"ש המיוחלים. לבסוף, נעצר מד המהירות מבוסס ה-GPS על 345.7 קמ"ש שהפך את המכונית ללמבורגיני המהירה אי פעם. ההקפה השלישית מנוצלת לצורך קירור המכונית והנהג שבמשך הניסוי עלה קצב ליבו ל-150 פעימות בדקה.

בסדנת אדו לא מתכוונים לנוח על זרי הדפנה וכבר כעת הם חושפים את יעדם לשנה הבאה. בתכנון עומד שיפור נוסף למנוע שיעלה את הספקו לכ-700 כוחות סוס, מה שיאפשר להם להגיע ל-360 קמ"ש.

ומה יעדה של למבורגיני לשנה הקרובה? כאן המספרים לא מדברים על מהירויות אלא על מכירות. במטה החברה שבכפר סנטה אגתה דה בולונז מצפים להגדיל את נפח הייצור מכ-2,500 השנה, ל-3,000 בשנת 2008. מספרים אלה מתייחסים למורצ'ילגו והגייארדו בלבד ונראה שעדיין רחוק היום בו ירד מפס הייצור דגם חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully