וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם להם זה קורה

ירון אדרי

5.12.2007 / 11:15

תקלה במערכות הבטיחות של הפורשה 911 GT3 מחזירה את המכוניות לתיקון. זה קורה במשפחות הכי טובות

אמש פירסמה פורשה קריאה לתיקון (Recall) בעקבות תקלה שהתגלתה בתפעול מערכת בקרת המשיכה ובקרת המתלים האקטיבית PASM שהתגלתה במכוניתיה. הקריאה מתייחסת לדגמי ה-GT3 וה-GT3 RS של ה-911 אשר יוצרו בין ה-28 לספטמבר וה-9 לנובמבר. בסך הכל מדובר על 128 יחידות. פורשה מוסרים כי טרם הגיעו תלונות מהלקוחות עצמם.

התקלה במערכות אלה אינה מאפשרת לבקרות הקשורות זו בזו להיכנס לפעולה לפי רצון הנהג. לא מדובר על תקלה בטיחותית היות ובמצבן הרגיל עובדות כל מערכות הבטיחות. הבעייה תיווצר כאשר ירצה הנהג להכניס לפעולה את מערכת ה-PASM שמאפשרת לו מעבר לנהיגה ספורטיבית יותר. התיקון עצמו, שייעשה בחינם, ייקח 30 דקות בלבד.

לא אחת אנו שומעים על קריאות לתיקון שעושות רבות מיצרניות הרכב. לרוב, מדובר על רכיב כזה או אחר אשר מתגלה כלא מתאים בין אם מדובר בהתאמה פיזית למערכות האחרות או התאמה לתנאים השוררים במדינות שונות אליהן מגיע הרכב (חום, קור וכדומה). עיקר התקלות קורות בעיקר בכלי רכב בייצור המוני אולם כאן אנו רואים כי גם יצרניות ברמתה של פורשה אינן חפות מטעויות.

קשה לראות את סופן של הקריאות לתיקון, בעיקר לנוכח ריבוי המערכות (בעיקר אלקטרוניות) שנכנסות בכל דגם חדש. למרות זאת, מחלקות בקרת האיכות, המחקר והפיתוח אצל כל היצרניות עושות מאמצים רבים בכדי לצמצמן למינימום. בכל מקרה, לרוב מצליחות היצרניות להתגבר על התקלה ללא בעיה לשביעות רצון הלקוחות.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully