וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו כשקר ורטוב...

אהרון טרייסטמן

7.12.2007 / 10:16

החורף חזר במלוא אונו. וואלה! רכב ואתר השטח הישראלי מזכירים לכם כיצד לשמור על עצמכם

חורף היא עונה שתמיד מצליחה להגיע אלינו בהפתעה. בישראל שטופת השמש אין זה טריוויאלי שהכביש רטוב, או שהראות לקויה ולכן כאשר תנאים אלה מתרחשים, לפתע המדינה כולה נפקקת וכולנו עומדים ומפלבלים בעינינו נוכח החיזיון המוזר. פרט לתדהמה שאוחזת אותנו, רובנו לא עושים הרבה, וזה כבר מסוכן, שכן נהיגת חורף היא דבר שאין להקל בו ראש. להלן כמה עצות שיעזרו לכם לעבור את החורף בשלום.

עיקרי השמירה על בטיחותכם בעת נהיגה בחורף מתחילים בבדיקת תקינות של הרכב: מצב הצמיגים, מצב התאורה, מצב השמשות והמראות, מצב הבלמים, מצב הבולמים, מצב מערכת הפליטה, מערכת ההיגוי וההגה מצב דוושות הבלם, המצמד והדלק. כל החלקים הללו צריכים להיות תקינים גם בקיץ, אך בחורף מרווחי הבטיחות קטנים עד לא קיימים, כך שרצוי להבטיח כי מצד כלי הרכב לא יצוצו הפתעות.

הצמיגים, כידוע הינם הקשר היחידי של המכונית עם הכביש ושלנו הנהגים והנוסעים עם החיים! הצמיגים צריכים להיות ''טריים'', דהיינו לא יבשים וסדוקים. עומק החריצים רצוי שלא יפחת מ-2 מ"מ, כדי לאפשר ניקוז מים תקין, שכן במקרה וניקוז המים אינו תקין, הצמיג עלול להיכנס למצב של ציפה ולאבד את אחיזתו עם האספלט ואז ניכנס למצב של החלקה וחלילה, אובדן שליטה. לחץ האוויר בצמיגים חייב להיות לפי הוראות יצרן הרכב, את טבלת הלחצים ניתן למצוא בדרך כלל במדבקה המודבקת בצדה הפנימי של דלת הנהג, או בספר הרכב. את לחץ האוויר נבדוק אחת לשבוע וכשהצמיגים קרים. לחץ אוויר גבוה מדי עלול לגרום לחוסר אחיזה של הצמיג ולאובדן שליטה, לחץ אוויר נמוך מדי עלול לגרום להתחממות יתר של הצמיג, שתוביל לפיצוצו ולאובדן השליטה ברכב.

לראות ולהראות

בדיקת מערכת התאורה חשובה גם כדי לראות, אך בעיקר כדי להיראות. יש לבצע בדיקה ויזואלית של כל הפנסים החיצוניים ולוודא שאין שום נורה שרופה, במידה ותימצא יש להחליפה. יש לוודא כי הפנסים הראשיים מכוונים ואינם מסנוורים, ברכב המצויד בכיוון פנסים חשמלי מתוך תא הנהג יש לוודא כי גובה הפנסים מותאם למס' האנשים ברכב. עלינו לזכור כי בעת נהיגה בכביש רטוב, הסנוור הוא כפול, גם מפנסי הרכב וגם מההשתקפות בכביש הרטוב. חשוב לוודא כי גם תאורת לוח המחוונים פועלת כתקנה וכל הכפתורים המוארים פועלים, דבר שיקל עלינו את ההתמצאות בשליטה על מערכות הרכב בשעות החשיכה. רצוי לנהוג גם במשך היום עם אורות דרך רגילים ובמיוחד בעת גשם, דבר המגביר מאד את ה''ניראות'' שלנו. יש לוודא כי אורות הערפל הקדמיים והאחוריים תקינים ויש להפעילם בהתאם למצב הערפל בלבד! בעת גשם רצוי מאד שלא להפעיל את פנסי הערפל כיוון שהם גורמים לסנוור חזק ביותר.

יש לבדוק את מצב השמשות והמראות ולוודא שהשמשות במצב סביר ותקין ללא סדקים, שברים ושריטות, כך גם מראות התשקיף משני צידי הרכב. בעת בדיקת השמשות רצוי לוודא כי מתיזי המים לשמשה הקדמית תקינים, מכוונים והמגבים תקינים ומנגבים היטב את המים. רצוי להיכנס למוסך ולבצע בדיקה יסודית של מערכת הבלמים וההיגוי ולוודא שהבלימה אחידה וישרה וכי אין ''משיכה'' בעת בלימה והרכב בולם ומאט בקו ישר. יש לוודא כי אין חופשים במערכת ההיגוי, וההגה מגיב היטב ומדויק לכל שינוי במצבו.

להבדיל בין בלמים לבולמים

מצב הבולמים חשוב כדי שנהיה בטוחים שהם אינם נוזלים ומבצעים היטב את תפקידם, דהיינו להצמיד את הגלגל בכל מצב לכביש או לדרך. בולם חלש יגרום לאובדן אחיזה קריטי של הגלגל במיוחד בעת מהמורות בכביש או בעת שהרכב עמוס. מערכת הפליטה חייבת להיות תקינה וללא חורים ודליפות שעלולים להחדיר את גזי הפליטה לתוך חלל הרכב ולגרום להרגשת טשטוש. כיוון שבחורף אנו נוהגים לנסוע ברכב סגור וללא חלונות פתוחים. רצוי וכדאי להפעיל את מערכת מיזוג האוויר גם בחורף, כיוון שהמזגן מייבש את האוויר ועוזר במניעת הצטברות אדים המגבילים את הראות דרך שימשות הרכב. רצוי לוודא כי דוושות הבלם, המצמד והדלק מצוידות בגומיות כדי שבעת הנהיגה לא יחליקו הנעליים הרטובות מהדוושות.

ולדאוג ללבוש מתאים

רצוי לנהוג ללא מעילים או ביגוד מסורבל שיקשה עלינו את התנועה החופשית ויגביל את שליטתנו ברכב. כמובן לא נזוז ללא חגירת חגורות בטיחות, הן קדימה והן אחורה. כעת כשאנו כבר נוהגים, יש לזכור כי הגשם הראשון הוא בדרך כלל המסוכן ביותר, כיוון שאז הכביש נעשה חלקלק ביותר, עקב העירוב של המשקעים שעל הכביש עם המים, לכן ננהג בצורה מתונה יותר ללא האצות יתר וללא בלימות פתע. יש להאיץ את הרכב במתינות ולא לגרום לסבסוב הגלגלים במקום. יש לשמור על מרחק רב יותר הן מלפנים והן מאחור ויש לקחת בחשבון כי רכב המצויד במערכת ABS למניעת נעילת גלגלים בבלימה, תמיד יעצור במרחק קצר יותר מרכב שאינו מצויד במערכת כזו.

חשוב ורצוי להימנע מלהיכנס לתוך שלוליות, אם אין ברירה רצוי להחזיק חזק את ההגה בעת המעבר ולעשות זאת בקו ישר ובמהירות האיטית ביותר האפשרית. בעת היציאה מהשלולית רצוי ללחוץ מס' פעמים על דוושת הבלם, דבר שיעזור לייבש את הבלמים. יש להקפיד גם על עצירה וחנייה, באם חלילה נתקענו, יש להשתדל לעמוד כמה שניתן רחוק יותר משולי הכביש, ללבוש את האפוד הזוהר בעת היציאה מהרכב, להפעיל את הבהוב החירום ולהציב את המשולש הזוהר במרחק בטוח מאחורי הרכב.

אני מאחל לכולנו שימוש זהיר ובטוח בכביש ובדרך וחורף חמים ונעים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully