וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אומרים לאדה בצרפתית?

סוכנויות הידיעות

9.12.2007 / 9:51

יצרנית המכוניות רנו תרכוש נתח של 25% מיצרנית המכוניות הרוסית אבטוואז. המחיר: 1.25 מיליארד דולר

יצרנית המכוניות הצרפתית תרכוש נתח של 25% ביצרנית המכוניות הרוסית אבטוואז תמורת 1.25 מיליארד דולר. כך עולה מהסכם שותפות אסטרטגית שנחתם בסוף השבוע ברוסיה בין מנכ"ל רנו, קרלוס גוש, לבין יו"ר אבטוואז, סרגיי צ'מזוב.

אבטוואז, אחת מיצרניות הרכב הגדולות ביותר ברוסיה, מחזיקה בשווי שוק של 5 מיליארד דולר. הצעתה של רנו, המוערכת בכ-1.25 מיליארד דולר, גברה על הצעותיהן של מספר יצרניות מכוניות אחרות שהתחרו ביניהן על רכישת נתח בחברה וקיוו להגדיל בכך את דריסת הרגל שלהן בשוק הרכב הרוסי, הגדל במהירות לאור התפתחותה הכלכלית המואצת של המדינה.

מאז ספטמבר זינקו מכירות הרכב ברוסיה ביותר מ-66%, ובשנת 2007 צפויות מכירות המכוניות ברוסיה לרשום גידול של 20% לעומת השנה הקודמת, אמר גוש. עוד ציין גוש כי קצב הצמיחה של שוק הרכב הרוסי צפוי להימשך גם ב-2008.

לדברי אנליסטים, שוק הרכב הרוסי עשוי לעקוף את גרמניה ולהפוך לשוק המכוניות הגדול ביותר באירופה כבר ב-2009. עד שנת 2015 צפויות מכירות הרכב ברוסיה להגיע לרמה של 4 מיליון מכוניות בשנה, לעומת מכירות של 2.5 מיליון מכוניות הצפויות ב-2007. אבטוואז עצמה מחזיקה כיום בנתח שוק של 30%.

"השוק הרוסי ימשיך לצמוח ולשגשג במשך שנים רבות". אמר גוש. "לאבטוואז יש יכולת ייצור שמסוגלת לספק את הביקוש בשוק באופן מהיר ויעיל מבחינת עלויות", הוסיף.

ממשלת רוסיה חיפשה חברה שתשמש כשותפה אסטרטגית לאבטוואז מזה כעשור. קבוצת משקיעים בשם טרויקה קפיטל מחזיקה כיום בנתח של 25% בחברה, הצפויה לייצר 650 אלף מכוניות ב-2007, וסוכנות הנשק הממשלתית רוסובורונאקספורט מחזיקה בנתח גדול נוסף מהמניות.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו
  • לאדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully