וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבה לשם פירוק

אבי בר-אלי

10.12.2007 / 9:37

קבלן עבודות של מע"צ צולם בידי חוקר פרטי מפרק מעקות בטיחות שזה עתה התקין

עובדי חברת ענבר, המשמשת קבלן מעקות הבטיחות של מע"צ בצפון ובמרכז הארץ, צולמו כשהם מפרקים מעקות בטיחות שזה עתה התקינו. המעשה צולם בידי חוקר פרטי שהזמינה מע"צ, ובעקבות הממצאים הושעתה ההתקשרות עם הקבלן ומע"צ הגישה נגדו תלונה במשטרה.

מהליך שימוע שהתקיים בסוף השבוע לחברת ענבר בטיחות בדרכים, עולה כי ב-8 בנובמבר תועד צוות עבודה של החברה, האחראי על התקנת מעקות בטיחות בצומת שזור שבצפון, פועל להסרת המעקות מיד בתום ההתקנה, בשיתוף פעולה עם תושבים במקום. זאת, כאשר חברת ענבר העבירה בהמשך דרישת תשלום בגין ההתקנה למע"צ, תוך שהיא מסתמכת על תמונות סטילס שצולמו תוך כדי האירוע על ידי עובדי ענבר, המתעדות את המקום לפני ואחרי התקנת המעקות. ביומני העבודה של ענבר אגב, צוין כי המעקה נפתח בידי תושבים.

מנכ"ל החברה טען בתגובה כי ההתנהלות נבעה כתוצאה מאיומים שהשמיעו התושבים במקום כלפי עובדיו (ככל הנראה, כדי לאפשר מעבר לחיבורי דרך פיראטים). עוד טען כי דווח על פעילותו של חוקר פרטי מטעם מע"צ במקום, אשר נשלח לכאורה לתעד פריצה של מעקות בזמן אמת.

בחברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) ציינו כי הם רואים בחומרה רבה פעילות לא חוקית, לפריצת דרכים פירטיות לתוך רשת הכבישים הבינעירונית. להערכת החברה, קיימים כ-6,000 חיבורים לא חוקיים המפוזרים מזה שנים רבות (לעיתים במשך עשרות שנים) לאורך כ-6,000 ק"מ של כבישים בינעירוניים.

בחברה החלו כבר בעבר במיפוי הפריצות ובסגירתן, אם כי במהלך העבודות נתקלים העובדים באיומים ובהתנכלויות, והפרצות נפתחות לאחר זמן מחדש. בשנת 2007 לבדה נסגרו על ידי החברה 200 חיבורים בלתי חוקיים.

ועדת השימוע במע"צ החליטה בתום השימוע להגיש תלונה במשטרה, להשעות את פעילות הקבלן, לעצור את התשלומים העומדים לזכותו (כ-5 מיליון שקל) ולצאת למכרז חדש להתקנת מעקות בטיחות ולאחזקתן.

חברת ענבר משמשת קבלן עבודות במע"צ מאז שנת 2002 ובשנת 2007 ביצעה עבור החברה עבודות בהיקף 37 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully