וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלדה לקוריאני נעלם

רני פלג

10.12.2007 / 14:06

ביום בו נכתב מבחן הדרכים לקאיה סורנטו, נודע על הפסקת ייבוא המותג הקוריאני בישראל. וזה בעצם כל הסיפור

חברת ק.מ.י, יבואנית קאיה בישראל, הודיעה אתמול (ב') על הפסקת מכירות המותג עקב אי חידוש זיכיון היבוא של החברה על ידי הקוריאנים. ההודעה על הפסקת המכירה הגיעה בתזמון הטוב ביותר כדי לספר את הסיפור המלא על קאיה סורנטו, רכב השטח הנעלם, אשר הנוכחות שלו על כבישי הארץ הייתה ללא שום קשר לאיכותו, או יכולותיו האמיתיות.

קצת רקע: קאיה הגיעה ארצה בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת. בהתחלה היו אלה טנדרים גסים ופשוטים לעבודה, שנמכרו כמיזם משותף לחברת עופר-אבניר, יבואנית כלי רכב דו-גלגליים ולחברת סמל"ת, יבואנית פיאט. בהמשך הגיעו ארצה מכוניות פרטיות וזיכיון הייבוא עבר לחלוטין לידי סמל"ת, אשר הקימה לצורך הטיפול במותג חברה בת בשם ק.מ.י.

תמורה בקטן ובגדול

הסורנטו הגיע ארצה ב-2003 כחלק מהטרויקה הקוריאנית, בה היו חברים יונדאי טראקאן וסנגיונג רקסטון. בשנתו הראשונה בישראל נמכר סורנטו במספרים נאים. הקהל המקומי העריך את העיצוב הנאה, את האיכות הכוללת של המוצר, את המתלים הטובים ואת הממדים הלא מאיימים. שנה מאוחר יותר, עקפו את הסורנטו שני מתחריו ומאז דשדשו נתוני המכירות של הקוריאני הנעלם, בעוד טראקאן ורקסטון ממשיכים לעשות חיל.

עם הרקע הזה בראש וטרם ההודעה על הפסקת המכירות קיבלנו לידינו את קאיה סורנטו ברמת הגימור התיכונה ועם חבילת אבזור לשטח בשם 'פרו', המציעה לתאבי השטח מגיני מרכב, וו גרירה, קפיצים ובולמים במחיר זעום של 5,000 שקלים (משהו כמו שליש ממחיר המחירון של האביזרים הכלולים בערכה). וכאשר יבואן נותן לנו כלי רכב משופר לשטח אנחנו ממש לא מסרבים. במיוחד כאשר החבילה מחוברת לכלי רכב טוב למדי מלכתחילה, אשר קיבל לאחרונה מנוע דיזל בריא ביותר (170 כוחות סוס) ובקרת משיכה ויציבות.

לו נכתב המבחן לרכב השטח הקוריאני, אשר לא נמכר כרגע בישראל, הסיכום היה כזה: סורנטו ממשיך להיות רכב שטח נאה ביותר, עם מנוע בן זונה, גיר אדיש לחלוטין, שלדה מעולה ובקרת יציבות ומשיכה אשר מיישרת קו עם רכבי שטח בני זמננו. בצד החובה היינו מציינים הנדסת אנוש מוזרה לעתים (כמו למשל ריבוי תצוגות שצריך לקרוא ובלגאן תפקודי לא קטן) והרגשה כללית של מוצר שאמור להיות מתומחר בצד הזול של הסקלה (בגלל ריפוד, פלסטיקה, בידוד רעש ועוד). כמובן שהיינו מציינים כי חבילת השטח היא העסקה הכי היסטרית בעיר ושבעזרתה הופך סורנטו לרכב שטח מאוד מהנה לנהיגה.

האם יגיע שדרוג?

אבל המבחן לסורנטו לא יפורסם, מחוסר עניין לציבור, עקב היפרדותו בטרם עת מאיתנו. איננו יודעים מה הסיבות המדויקות לניתוק הקשר בין היבואנית בישראל ליצרן בקוריאה, מה הביצה ומה התרנגולת, אבל הסורנטו הוא חלק מהסיפור. יחד עם חבילת השטח מגיע תג המחיר של סורנטו פרו לכ-260,000 שקלים, שהם קרוב מדי לרכב שטח יפני בגודל מלא. מחיר נמוך ב-20% היה הופך את קאיה סורנטו לעסקה כדאית, אבל באזור בו הוא נמצא לא היו מספיק סיבות לקנות אותו, מה שיכול להיות ותרם להשגי מכירות נמוכים. סביר להניח כי בקרוב יתגלה בידי מי נמצא זיכיון היבוא כשיחזור המותג הקוריאני אלינו ב-2008, נקווה כי התמחור יהיה הולם למוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully