וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "נלחמנו על התקציב"

12.12.2007 / 14:48

אושר תקציב של 550 מיליון שקלים לשנת 2008 עבור הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לעומת 444 מיליון אשתקד

שר התחבורה שאול מופז אישר אמש את תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לשנת 2008. הסכום הכללי של 550 מיליון השקלים יוחולק כך ש-220 מיליון שקלים יושקעו בתשתיות בטיחות עירוניות (154 מיליון ב-2007), 121 מיליון שקלים יופנו לטובת סיוע אכיפתי למשטרת ישראל (102 מיליון ב-2007), קידום שפיטה והפעלת ניידות לבטיחות בדרכים, 40 מיליון שקלים יושקעו בחינוך לבטיחות בדרכים בבתי הספר (41 מיליון ב-2007), 28 מיליון יושקעו בקמפני הסברה לציבור, 23 מיליון יושקעו בהגברת מעורבות הציבור בנושאי בטיחות בדרכים, 45 מיליון שקלים יופנו אל הרשויות האזוריות והמקומיות, 13 מיליון יושקעו במחקר ו-13 מיליון יופנו לטובת סיוע לכוחות החילוץ וההצלה. תקציב זה גדול במעט יותר מ-100 מיליון שקלים ביחס לתקציב שנת 2009. הרשות עצמה אגב, תתוקצב ב-31.7 מיליון שקלים.

השנה מקווים ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים לעמוד ביעד של הפחתת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בשיעור של 6 אחוזים והורדה של 10 אחוזים במספר ההרוגים בקרב הולכי הרגל - יעדים אשר הוגדרו בדןח שיינין.

בנוסף לכך, השנה ירדו מהכביש כ-600 נהגים "מסוכנים" בעלי הרשעות רבות ואלו ילוו על ידי מערכת במגוון הכשרות ומבחנים בטרם יקבלו את רשיון הנהיגה שלהם בחזרה.

בשנת 2008 תבצע משטרת התנועה כ-38 מבצעי אכיפה ברחבי הארץ בכל הקשור לנהיגה בשכרות, נהיגה במהירות, חציית צמתים באור אדום והולכי רגל.

גם תשתית הכבישים עשויה להשתפר שכן, המועצה לבטיחות בדרכים יחד עם החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) קבעו לטפל בכ-100 מוקדי סיכון בכבישי הארץ.

בנוסף לכך, אתם צפויים לשמוע ולצפות במהלך השנה ב-5 קמפיינים חדשים לבטיחות אשר עוסקים בנהיגה בעונות השנה, חזרה ללימודים, הולכי רגל ואור אדום.

גם המגזר הערבי בישראל יחוזק עם שיפור התשתיות הקיימות והקמת תשתיות חדשות בכפרים והן על ידי הסברה בקהילות על ידי שימוש במובילי דיעה.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז מציין: "נלחמנו על תקציבי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, כדי לעלות שלב במאבק בתאונות הדרכים. תכנית התקציב של 2008 מציבה יעדים ברורים והישגים נדרשים, והיא נותנת את הכלים והמדדים להציל חיים בישראל."

אנו מקווים כי תוכניותהם של של התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אכן יניבו פרות, אך אנו באותה עת מצרים על העובדה כי בפיזור התקציב המדובר, לא הוזכרו כלי הרכב עצמם ומערכות הבטיחות שבהם. לדעתנו, הורדת המס על אביזרי בטיחות ברכב כדוגמת כריות אוויר, בקרות החלקה אקטיביות ועוד, ישפרו במאוד את הנתונים אותם מעוניינים מקבלי ההחלטות להשיג - הרבה יותר מאשר מה ש-20 מיליון השקלים הנוספים שהוקצו לאכיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully