וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וונטג' V12: רק אם תבקשו יפה

13.12.2007 / 9:09

יצרנית מכוניות הספורט יוקרה הבריטית חשפה את הוונטג' V12 קונספט עם 600 כ"ס - המהירה בהיסטוריית החברה

באירוע מיוחד שערכה אסטון מרטין לכבוד פתיחת מרכב העיצוב העצמאי של החברה שבו השתתפו כ-700 אח"מים ולקוחות "יקרים", נחשפה אחת ממכוניות התצוגה המרשימות ביותר שיצאו משערי החברה. היא עונה לשם וונטג' V12 ומתחת למכסה המנוע שלה שוכנים לא פחות מ-600 סוסים אצילים.

כפי שניתן להבין משמה (וונטג'), מכונית התצוגה מבוססת על הגרסה ה"עממית" - הוונטג' V8, אך מלבד הבסיס המשותף, רב השוני בין המכוניות על הדומה.

ראשית, שלד האלומיניום של הוונטג' הונדס מחדש בעיקר לטובת הקשחה נוספת, אך במקביל לטובת דיאטה להסרת קילוגרמים עודפים. וכך, בעזרת שימוש בחומרים קלים וחזקים כמו סיבי פחמן במכסה המנוע ובדלת תא המטען, הורד משקלה הכללי של הוונטג' לפחות מ-1,600 ק"ג. כמו כן, הוונטג' V12 קיבלה גם מערכת בלמים קרמיים, ממש כפי שמקובל במכוניות מסלול.

אסטון מרטין מספרים כי העיצוב האגרסיבי שקיבלה הוונטג' משרת לא רק את העין, אלא גם התנגדות האוויר וכוח ההצמדה. כך למשל, פתחי הענק שבפגוש הקדמי נועדו להגדיל את זרימת האוויר הדרוש לצינון המנוע, להזרים אוויר קר לבלמים הקרמיים ואף לשפר את ההצמדה לאספלט במהירויות גבוהות. מאחור נוסף לוונטג' ספוילר חשמלי אשר גם הוא נפתח אוטומטית במהירויות גבוהות כדי לשפר את הצמדת החלק האחורי טוב יותר לכביש.

לב ליבה של האסטון מרטין החדשה הוא כמובן מנוע ה-V12 בנפח 6 ליטרים. מדובר כאן במנוע חדש אשר בבסיסו משמש את מכונית המסלול של אסטון מרטין והגיע לכביש לאחר שעבר את ההתאמות הנדרשות. מנוע זה נעזר בעוקת שמן יבשה, בסעפת פליטה ספורטיבית באורכים שווים, בבוכנות מחוזקות ובטלטלים עשויי פלדה וראש המנוע מציע כעת תזמון מלא לפעולת השסתומים כולל משך ומידת פתיחתם. כל אלו תרמו ליצירת כוח שיא של 600 סוסים ב-6,250 סל"ד ו-70.3 קג"מ הזמינים ב-5,000 סיבובי מנוע.

עם יחס משקל הספק של 375 כ"ס לטון, הוונטג' V12 קונספט היא האסטון מרטין המהירה ביותר בהיסטוריית החברה (בקרב מכוניות הכביש). היא צריכה רק 4 שניות קצרצרות כדי להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש ומשם רק עוד 4.5 שניות כדי להגיע ל-160 קמ"ש.

ד"ר אולריך בז, מנכ"ל אסטון מרטין לא רק שידר 'עסקים כרגיל' בחברה אשר לא מכבר נמכרה מידיה של פורד, אלא אף אמר כי הם קשובים תמיד לקולות הלקוחות וכי אם תהיה דרישה רצינית לרכישת הוונטג' V12 קונספט, תיבחן האפשרות לייצרה במהדורה מוגבלת, ואיך לא - במחיר "מיוחד" אשר ישקף את האקסלוסיביות של הוונטג' V12.

מה אתם אומרים, שנארגן קבוצת קניה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully