וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעיונות של אגסי

אורה קורן

16.12.2007 / 9:51

המדען הראשי נגד שי אגסי: "אין במיזם המכוניות החשמליות תוכנית - רק כמה רעיונות טובים"

המדען הראשי במשרד התמ"ת, אלי אופר, שהממשלה הציבה בראש תת-ועדה לבחינת ההיבטים הטכנולוגיים של מיזם המכונית החשמלית, לא יוכל להציג חוות דעת מלומדת בנושא. בראיון ל-TheMarker הסביר אופר, כי משרדו יכול לתת חוות דעת מקצועית על בסיס עובדות - ואילו המידע שהוצג בפניו כולל רק רעיונות כלליים.

כזכור, הממשלה נחפזה לאותת על עניינה במיזם המכונית החשמלית של שי אגסי - אף שזה לא חרג עדיין משלב הרעיונות הכלליים, ואף שלא הוצג בפניה כל סקר כדאיות כלכלי או סקר היתכנות טכנולוגית למיזם.

כדי לא להצטייר כנמהרת, הממשלה הודיעה על הקמת ועדה לבדיקת הנושא בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור. הבדיקה תתבצע באמצעות תתי ועדות, שיגישו מסקנותיהן לדינור. הממשלה הקפידה שלא לפרסם את תמיכתה במיזם הספציפי אלא בהכנסת מכונית לא מזהמת למשק, אך הוועדות שנבחרו לבחינתו הותאמו למיזם של אגסי.

ככל הנראה, בלשכת המדען הראשי נחלקות הדעות בין אנשי מקצוע שטוענים שהמיזם אינו בר ביצוע לבין אלה שתומכים בחדשנות, בהם אופר. נראה כי ברוח הגישה הממשלתית האוהדת עשוי אופר להודיע כי הוא תומך ברעיון, גם אם לא ברור אם ניתן לממש אותו.

בנוסף, האינטרס של אופר הוא להכניס את יצרנית הרכב, רנו, לסדרת הסכמים לשיתוף פעולה עם חברות הזנק ישראליות בתחומים הנוגעים למיזם, כדי לתת תנופה לתעשיית הרכב המקומית.

ההערכות הן כי בדיקת ההיתכנות הטכנולוגית של המיזם בלשכתך העלתה שהוא לא בר ביצוע. זה מדויק?

אופר: "עדיין אין מסקנות. מעבר לכך, אני לא רק בודק את התוכנית, אלא גם פועל למלא אותה בתוכן של מו"פ וטכנולוגיה. אנחנו פועלים מול רנו כדי להבטיח שהמו"פ והטכנולוגיה יגיעו מכאן".

ומה עם ההיתכנות הטכנולוגית? משרדך אמור להודיע לממשלה אם היא קיימת.

"אם תהיה תוכנית מפורטת אוכל לחוות דעה. בדיקת היתכנות אפשר לעשות על עובדות, לא על רעיונות. אני צריך משהו קונקרטי כדי להגיד אם יש היתכנות טכנולוגית. כרגע אני לא יכול לבצע בדיקה פרטנית אלא רק בדיקה כללית של הרעיון. אין במיזם תוכנית מו"פ וטכנולוגיה, רק רעיונות".

אילו מגעים מתנהלים מול חברת רנו?

"הצענו להם שיתוף פעולה ומתנהלים מגעים. הצענו שתי תוכניות לשיתוף פעולה בין חברות רב-לאומיות לישראליות, האחת היא מרכזי פרויקטים ומחקר ופיתוח. אולי רנו תעדיף את זה בתור התחלה. העיקר להתחיל במשהו אמיתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מה תהיה ההמלצה של הוועדה הטכנולוגית לממשלה?

"עדיין אין החלטה. רמזתי שזה לא כזה מוגדר. אני יכול לתת חוות דעת על דברים פרטניים, ויכול לדבר על סיכוי כללי שזה יכול להיות יעיל למשק. אני תומך כללית ברעיון, אבל לא יכול לתת חוות דעת".

"הדאגה העיקרית שלי היא לוודא שכמה שיותר דברים רציניים מהמיזם יהיו אצלנו: לדחוף שיהיו כמה שיותר טכנולוגיות ודברים רציניים בישראל, לא רק ברזלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully