וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור לגבוהים

ירון אדרי

16.12.2007 / 12:42

הרייזר של חברת ויז'ואלאייס השוודית מגדיר מחדש אור גבוה מה הוא. כך מכינים את הרכב לכבישים החשוכים

בעת נהיגה בכבישים חשוכים, אנו מדליקים בדרך כלל את האור הגבוה. אלא שהמונח "אור גבוה" הולך לקבל משמעות חדשה. בשנת 2006 הקימו קבוצת משקיעים ומהנדסים משוודיה את חברת 'ויז'ואלאייס' אשר מתמחה בפיתוח מערכות תאורה. שנה וקצת מאוחר יותר, והחברה משיקה את המוצר הראשון והייחודי שלה – 'רייזר'.

הרייזר דומה במבט ראשון למשקפת ובדומה לה, גם הוא אמור לשפר את הראייה (רק בלי עניין הקירבה). את המכשיר הכולל 2 נורות קסנון, מתקינים בחלקה העליון האמצעי של השמשה הקדמית וזאת למעשה מערכת התאורה הראשונה המותקנת בתוך הרכב ולא מחוצה לו, כך על פי אנשי החברה. כך מוגנת המערכת מפגעי טבע כמו בוץ ואבק וכמו כן מוגנת בפני שבירה. התקנת המערכת הנה פשוטה כיוון שאינה מצריכה חיווט. באמצעות מנגנון אלחוטי, תופעל המערכת אוטומטית עם המעבר לאור גבוה (תרתי משמע).

תמונת ההמחשה שמשחררת החברה, מראה את ההבדל בין הפעלת האור הגבוה לבדו לבין הפעלת הרייזר. השימוש בטכנולוגית הקסנון, מאפשר תאורה בהירה יותר אשר תורמת לבטיחות בעיקר בכבישים ללא תאורה. עוד נמסר כי משך חייהן של נורות הקסנון עומד על כ-3,000 שעות. פונקציה נוספת במערכת, תגרום לכיבויה מייד עם זיהוי תנועה המתקרבת ממול וזאת בכדי למנוע סינוור.

שיווקה של המערכת יחל בשנת 2008 אז גם יפורסם תג המחיר שלה. בינתיים, נרשם הרייזר כפטנט בתקווה שייצורו יישאר בשוודיה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully