וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיחות אקטיבית

ירון אדרי

16.12.2007 / 18:44

מערכות בטיחות שתופסות פיקוד על המכונית אינן דבר חדש. בוולוו כבר עובדים במרץ על הדור הבא

במקביל לתדמית השמרנית שדבקה בוולוו במרוצת השנים, ישנה גם תדמית הבטיחות אותה מקפידה החברה משוודיה לשמר. כעת, לקראת כניסתה של השנה האזרחית החדשה, חושפת וולוו 3 מערכות בטיחות חדשות אשר נמצאות בשלבי ניסוי מתקדמים. מגבלותיו הטבעיות של הנהג הן העיקרון המנחה שעומד מאחורי מערכות אלו.

ראשונה היא המערכת "שרואה אנשים", כך על פי וולוו. בעזרת הנחיית רדאר, יודעת המערכת להתריע מבעוד מועד על הימצאותם של הולכי רגל הנמצאים בהמשך נתיב הנסיעה תוך אזהרת הנהג באמצעות חיווי קולי ואור אדום המוקרן על השמשה הקדמית. במידה וזה לא מאט, נדרכת מערכת הגברת הבלימה כך שגם לחיצה קלה על דוושת הבלם מצידו של הנהג תגרום להאטה משמעותית. אם עדיין לא נרשמת תגובה מצד הנהג, תופעל מערכת הבלימה באופן אוטומטי. כאן מעירים בוולוו כי הפחתת המהירות המירבית תהיה 25 קמ"ש וכי המערכת לא תביא לעצירה מוחלטת של המכונית.

המערכת השנייה עליה עמלים בוולוו היא זאת שתמנע תאונות חזיתיות. מדובר למעשה בדור הבא של מערכות האזהרה לסטייה מנתיב. בעזרת רדאר ומצלמה, יודעת המערכת לזהות סטייה מנתיב ובמידה ומתווסף לכך זיהוי לתנועה נגדית, היא מסיטה אוטומטית את ההגה חזרה לנתיב המקורי וכך מונעת תאונות חזית קטלניות. בשלב זה, מנסים מהנדסי הפיתוח לקבוע מהי זווית הסטת ההגה הרצויה ובאיזה טווח מהירויות על המערכת לעבוד.

חלק מתרבות נהיגה שמעלה את רף הבטיחות בכבישים היא תקשורת בין נהגים בעזרת סימנים מוסכמים כמו איתות למשל. בוולוו חושבים שגם כאן צריכה לתפוס הטכנולוגיה פיקוד בכדי שגם כלי הרכב יוכלו לתקשר בינהם. כך, יכולה מכונית אחת שזה עתה נתקלה במצב חירום, "לספר" זאת למכונית שנמצאת מאחור בכדי שנהגה יוכל להכין עצמו מבעוד מועד גם אם טרם ראה את הסכנה. בוולוו יודעים כי הצלחת מערכת שכזאת מחייבת שיתוף פעולה בין כל היצרנים. רק אם תיקבע שפה אחת אותה יבינו כל כלי הרכב ללא קשר לתוצרתו, תוכל מערכת שכזאת להגיע לשימוש סדרתי שיהיה גם יעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully