וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה ממבט ראשון

רני פלג

17.12.2007 / 10:55

קל להסביר מדוע וולוו XC70 היא מכונית טובה. לעומת זאת, קשה להסביר מה עושים עם מכונית כזו בשטח

אתר השטח הישראלי

צילום ועריכה: אילן אשל ואייל נוריאל, אתר השטח הישראלי

יש מכוניות שפשוט עושות לך את זה מהרגע הראשון. זה יכול להיות מראה, איכות, רעיון מרכזי, פטנט מגניב, או שפשוט זה יכול להיות שילוב של כל הנ"ל. טוב, כאן בוודאי המקום להסביר כי כותב שורות אלה הוא אוהד נלהב של סטיישנים מוגבהים לשטח. אני נוהג באחד כזה, רכב השטח הקודם שלי נראה מזוויות מסוימות כמו אחד, אני אוהב סטיישנים בכלל וכאלה של וולוו בפרט ואפילו צברתי בעבר כמה חוויות מוטוריות (ואחרות) בוולוו סטיישן. אז היה כר נרחב לקליטת מחשבות חיוביות אודות הסטיישטח המעודכן של וולוו. אבל הוא הביא איתו גם כמה דברים נוספים מהבית.

עליית מדרגה

וולוו מאז ומתמיד ידעו לייצר סטיישנים גדולים ושימושיים. הם היו גם איכותיים ובטוחים – החברה השבדית מנפנפת היטב בדגל הבטיחות. הדור הקודם של XC70, אשר הוצג בשלהי האלף הקודם לקח את הערכים של וולוו והוסיף להם קורטוב של הנאה, בדרך להיות אחד מסטיישני הפנאי האופנתיים שנולדו באותה תקופה. מעניין כי דווקא את הדגם הקודם לא אהבתי במיוחד. ייתכן כי השוואה לאחד ממתחריו, סובארו אאוטבק, עמדה בבסיס דעתי זו. כפי שהתרשמתי, הוולוו לא הפגין אז את האיכות הנגזרת מתג המחיר.

אשתקד הוצגה הגרסה הנוכחית וכבר לאחר 2 דקות שהיו תחילתו של הסבר מפורט באולם התצוגה, מבינים כי מדובר על סיפור שונה, לא שינוי כיוון, אלא התפתחות משמעותית. דווקא העיצוב לא השתנה מהותית, עדיין מדובר בסטיישן ארוך, עם קווים זורמים ועגולים מהחזית המחודדת ועד לזנב גדול המידות. מה שהשתנה הוא האיפור: המשחק הכולל של הפנסים, הפגושים פסי ההגנה על המרכב יוצר סטיישן מאוד אטרקטיבי למראה, כזה המשדר את ערכי הפנאי וההנאה אליהם מכוונים בוולוו, אך מבלי להפוך את הסטיישן ל-SUV בוטה.

הקו העדין, המאופק והמכובד נמשך גם אל תוך תא הנוסעים. סביבת הנהג יכולה להוות מודל חיקוי לארגון נאות והנדסת אנוש מעולה, חומרי הריפוד והדיפון מעולים ואיכותיים והנוחות מרשימה, בכל אחד מהמושבים. הצבעים הבהירים, החומרים הנעימים למגע ושטח הזכוכית הגדול (חוץ מהגג – הנה דבר שעדיין וולוו יכולה ללמוד מסובארו) מייצרים עבור השוהים ברכב חוויה מאוד נעימה ונראה לי שזו מחמאה טובה למדי למי שתכנן את האוטו.

רשימת האבזור התקני תואמת תג מחיר של 4 מאיות אלפי שקלים, חוץ מהחריג המוזר של מושב נוסע שאינו מתכוונן חשמלית. יש כאן את כל האלקטרוניקה הבידורית שתצפו למצוא, כגון מערכת שמע משובחת, דיבורית בלוטות', תפעול מההגה וכדומה. כמו בוולוו סטיישן המכבדת עצמה, אפשר למצוא שלל פטנטים שימושיים לאחסון, לקשירת מטען בתא המטען הענק (אשר דלתו נפתחת באופן חשמלי) ואפילו צמד מושבי הגבהה לילדים החבויים בתוך המושב האחורי.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

משרד הביטחון

כדגל המרכזי של וולוו, נושא הבטיחות שזור בכל פרט ותחום. החברה שהאמינה פעם בייצור טנקים משוריינים מתקינה עכשיו קורות תמיכה וחיזוק מלפנים העשויות כמה סוגי מתכות, כדי לאפשר קריסה נאותה. מכסה המנוע מוגבה מעל המנוע, כדי לבלום היטב את גופו הדואב של הולך הרגל שתדרסו. תא הנוסעים שוכן בכלוב פלדה מוגן ושלל מערכות בלימה (כמו למשל מערכת להגנה מפני פגיעות צד), ריסון וריכוך מגנות על גופם של הנוסעים. אבל זה בצד הטריוויאלי.

ויש גם מערכות אלקטרוניות המקרבות את הוולוו הזו לחזית הטכנולוגית העולמית. בחזית כלי הרכב מותקן רדאר המשרת מערכת למניעת התנגשות ואת בקרת השיוט האקטיבית. נתוני המרחק מכלי הרכב שמלפנים משוקללים עם מהירות כלי הרכב ומעריכים סיכוי להתנגשות חזיתית. כאשר מוחלט שהמצב מסוכן המערכת מיידעת את הנהג בעזרת אות חזותי וקולי ואף מכינה את מערכת הבלימה לבלימת חרום. בצד של איכות החיים משמשת המערכת לבקרת שיוט, אשר יודעת להאיץ וגם לבלום את כלי הרכב בהתאם לצפיפות התנועה.

מתחת למראות הצד ישנן מצלמות המשרתות את מערכת המידע אודות השטח המת שמצדי כלי הרכב. כאשר מזוהה עצם בשטח המת הנהג מיודע על ידי נורה כתומה ליד מראת הצד. שילוב כל מערכות אלה, הפועלות היטב ואינן מתמצות לרמת הגימיק מעמיד את הוולוו הזו בחברתן הטובה של מרצדס S, או ב.מ.וו 7, כאשר אלה מקדימות אותה במעט. לגופן של מערכות אפשר לומר כי בקרת השיוט האקטיבית פועלת היטב רוב הזמן, רק שצריך לזכור כי זו מכונה עם היגיון של מכונה. לגבי מערכת העזר לנושא השטח המת אפשר לומר כי היא מספקת יותר אינפורמציה ממה שצריכה להינתן, אך כאשר לומדים לעבוד עימה כחיווי מסייע, תרומתה לבטיחות הנסיעה גבוהה.

יאללה, לתת בגז

אחרי ההסבר הארוך והמלומד והחיבה שהחלה נוצרת, התיישבתי בעצמי מאחורי ההגה וכיוונתי את החרטום הארוך דרומה. החמאתי כבר לאווירה הנעימה בתא הנוסעים וזה בדיוק מה שצריך כאשר יוצאים לדרך כדי לנקות את הראש. גם בסביבה צפופה כמו דרכי המלך דרומה, הסטיישטח של וולוו משייט מעדנות. המתלים קשים מעט אך מצליחים לנתק את הנוסעים מהדרך. זיגוג כפול ובידוד רב מסננים את רעשי הדרך ונותר רק להאזין למוסיקה ממערכת השמע המשובחת. כך צריכה להיות מכונית משפחתית.

אבל אז נכנס המנוע לעסק ומקלקל את החגיגה הנעימה. יש כאן מנוע בנזין, 6 צילינדרים בטור, בנפח 3.2 ליטרים שהוא פשוט – אם תסלחו לי על הביטוי – בן זונה של מנוע, המשדל את רגל ימין ללחוץ וללחוץ, מה שמפר את שלוות הנסיעה. 240 סוסים ו-32.6 קג"מ הם מהצד של הנתונים היבשים. בצד הרטוב יש מנוע שנותן את מה שיש לו בהנאה ובנועם, עם רצועת כוח רחבה, אהבה רבה לחלק העליון של סקלת הסל"ד ואפילו סאונד מטמטם, החודר דרך הבידוד המעולה.

הגעתי לאתר השטח הישראלי?

טוב, משכתי זמן בצורה יפה עד עכשיו, אבל צריך בכל זאת לענות על שאלת הקשר בין הסטיישטח המופלא של וולוו לבין אתר השטח הישראלי. טוב, אז איך נגיד את זה בלי שאף אחד ייעלב, וולוו XC70 הוא לא ממש אוטו לשטח. מערכת ההנעה מסוג האלדקס (כזו המניעה את הגלגלים הקדמיים וכשאלה מחליקים תעביר כוח אחורה) שופרה רבות וכעת מאפשרת תנועה סבירה בחול עמוק, אבל הבעיה היא זוויות המרכב והחרטום הארוך והפגיע בפרט.

אז בתאוריה האוטו הזה יכול לנסוע בשטח. במציאות הרי אף אחד לא יגביה או ימגן אותו ובוודאי לא יזהם את השבדי האציל עם פגוש מפח מכופף, אז היכולת נשארת ברמת התאוריה. מה הוא כן יעשה וטוב? וולוו XC70 ישרת היטב כרכב משפחתי איכותי, מהודר, מפנק, ייחודי ומתורבת, אשר יודע גם לרדת לשבילים ולא יירתע גם מאתגרי עבירות קלים. ולגבי שאלת התמורה למחיר, שהייתה מעט בעייתית בדור הקודם, הרי שהתשובה חיובית ביותר – הסטיישטח המהודר של וולוו איכותי בהחלט ונותן את הערך המוסף המצופה ממחירו.

וולוו XC70 - מפרט טכני

מנוע: בנזין, 6 צילינדרים, 3.2 ליטר
הספק/ מומנט: 238 כ"ס / 32.6 קג"מ
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6
הנעה: כפולה קבועה, בקרת משיכה ויציבות
אורך: 484 ס"מ
רוחב: 186 ס"מ
גובה: 160 ס"מ
בסיס גלגלים: 282 ס"מ
משקל עצמי: 1,650 ק"ג
מרווח גחון: 21 ס"מ
זווית גישה/נטישה: 24/19 מעלות
בטיחות: 8 כריות אוויר, ABS, DSTC, בקרת שיוט אקטיבית, הכנה לתאונה, אזהרת התנגשות, מערכת לניטור שטח מת
מחיר: 399,000 שקלים (פרימיום)

* הכותב הנו עורך אתר השטח הישראלי 4X4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully