וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינית נוספת בדרך לישראל?

שרון שפורר

17.12.2007 / 11:24

יעקב שחר, מהבעלים של קבוצת 'מאיר חברה למכוניות', יצא השבוע לסין. האם צפוי לנו מותג סיני חדש בישראל?

יעקב שחר יצא שלשום לסין יחד עם בנו אור שחר ועם אבנר קז, בנו של ישראל קז, שותפו לחברת 'מאיר חברה למכוניות'. על פי הערכות, מטרת הנסיעה היא פגישות עם יצרני כלי רכב סיניים במטרה להגיע עם אחד מהם להסכם לייצוג בלעדי בישראל של יצרנית כלי רכב. אור שחר משמש כיום ראש חטיבת המשאיות והאוטובוסים במאיר ואבנר קז הוא ראש חטיבת כלי הרכב הפרטיים.

שחר וקז מייבאים דרך חברת מאיר מכוניות את כלי הרכב מסוג וולבו, הונדה ויגואר. בנוסף, מייבאת החברה אוטובוסים ומשאיות מתוצרת וולבו. אחת מהחברות הבנות של מאיר היא קשר רנט א קאר, שהיא נציגת חברת ההשכרות הרץ בישראל.

לפני כחודש הודיע בנק דיסקונט כי הוא נכנס להשקעה בחברה, כשהוא מתחייב להשקעה של 70 מיליון יורו בחברות בבעלות מלאה של מאיר מכוניות ומשאיות. עם חברות אלה נמנות מאיר נדל"ן, שעוסקת בנדל"ן בחו"ל, ומאיר אירופה, שעוסקת בליסינג מסחר והשכרה של מכוניות פרטיות.

בשוק ההון מוכרים שחר וקז בשל אחזקה של 22% בחברת הביטוח הפניקס. בצד העסקים האלו, השניים הם גם הבעלים של מועדון הכדורגל מכבי חיפה.

באחרונה דווח על שני מותגים שצפויים לעלות לישראל בקרוב. הראשון, צ'רי, שעתיד להיות מיובא לישראל בידי חברה משותפת ליבואנית ב.מ.וו, קמור, וליבואנית החלפים המאגר של האחים כדורי. השני צפוי להיות כנראה ג'ילי. עם זאת, היבוא של כלי הרכב מסין לא יחל לפני אמצע 2009, שכן רק אז הן צפויות לעמוד בתקינה האירופית.

דוברת החברה מסרה כי שחר נוהג לצאת לחו"ל מלווה באנשי החברה לעתים תכופות, בין השאר כדי לבחון אפשריות של פיתוח עסקי הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully