וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצור תולדות האמנות

ירון אדרי

17.12.2007 / 12:50

ה-C4 פיקאסו של סיטרואן מגיעה אלינו בגרסת 5 מושבים מעוצבת. האם יש הצדקה לשיווקה כאן אצלנו?

בכדי לספר לכם על נציגתה האחרונה של סיטרואן להגיע לארץ הקודש, אנו צריכים לחזור כעשור אחורה בזמן ודווקא אל המתחרה מבית. בשנת 1999 הציגה רנו את המגאן סניק, מיניוואן קומפקטי המבוסס על רצפת המגאן החדשה דאז. ההצלחה לא אחרה לבוא ואנשי השיווק החליטו להשמיט את השם מגאן בכדי להופכה למכונית בפני עצמה. מנגד, השיקה סיטרואן את המקבילה שזכתה לשם קסארה פיקאסו.

שתי המכוניות הציעו מקום ל-5 נוסעים, תאי איחסון לרוב וגישות עיצוביות חדשניות מבפנים ומבחוץ. הגדילה לעשות הפיקאסו עם עיצוב חריג ויוצא דופן שעמד בסימן שאלה אחד גדול. לא עבר זמן רב וברנו החליטו כי יש לנצל את הצלחת הסגמנט החדש בדמות הארכת אחוריה של הסניק במעט, מספיק בשביל להכניס עוד 2 מושבים. וכך נולדה לה הגרנד סניק.

בעוד שהדור הראשון למשפחת הפיקאסו שווק בגרסת 5 מושבים בלבד, מוצע הדור השני - שמתבסס על ה-C4 - גם בגרסה הארוכה שמשווקת מזה כמה חודשים בישראל בהצלחה (מעל ל-100 מסירות בחודש). כעת מגיעה לביקור ראשון בישראל גם הגרסה הקצרה. האם כל המוסיף גורע או שדווקא המרבה משובח?

בקצרה

גרסת ה-7 מושבים של הפיקאסו התייצבה למבחן וואלה! רכב לפני חצי שנה בדיוק. כבר אז התרשמנו לטובה מהעיצוב החיצוני שהחליט לוותר על המקוריות המוגזמת של קודמו והעיצוב הפנימי המאוד מוצלח ואיכותי. נוסף על כך, התרשמנו עמוקות מהשימוש הנרחב בשמשות שהביא את המושג 'ספייס' לרמה חדשה עם גיבוי של מרווח ומרחב פנימי.

הנדסת האנוש הטובה בסך הכל, הראתה סימנים קלים של חולשה והוכיחה שוב כי גם למקוריות צריך לדעת לשים קו אדום. זה התבטא במתגים שעל טבור ההגה (שלהזכירכם, אינו מסתובב עם גלגל ההגה עצמו) וידית ההילוכים הדקיקה. תחום נוסף בו איכזבה המכונית היא רכות המתלים שאמנם הצליחה לסנן באופן יעיל מפגעי אספלט עירוניים, אך התגלתה כרגישה בעיקר בכבישים גליים ובאחיהם המפותלים. נציין כי הפיקאסו מוצעת גם עם מתלים פניאמטיים שמשנים לגמרי את התמונה, אולם גרסה זאת לא תגיע לישראל.

ומה על המושבים? הקדמיים היו נוחים רוב הזמן ובעלי תמיכה צדית טובה מאוד ואילו אלה מאחור היו נוחים פחות בנסיעות ארוכות. על השורה השלישית מיותר לדבר כיוון שכאן אנו מגיעים לגרסה הנבחנת כעת שכאמור חסרה אותם. בשורה התחתונה, החסרונות היו קלים ואהבנו את החבילה הכללית שגם התהדרה במחיר התחלתי מפתה.

על מה המהומה?

זה לא חדש שבחברת דוד לובינסקי מביאים מכונית בודדה מבלי לדעת את עתידה כאן אצלנו. כך בדיוק קורה עם הפיקאסו הקצרה שאם נסכם כבר כעת את דברי ההנהלה, הם אינם יודעים עליה כלום. לא רמות אבזור, לא זמני אספקה, והכי בעייתי, גם לא את תג המחיר הצפוי. למרות זאת, קיבלנו לידנו את המכונית היחידה בגרסת מרכב זו שהגיעה לישראל ברמת האבזור הגבוהה ביותר, ובחוסר וודאות זה יצאנו לדרך.

מעבר לאבזור המוצע בגרסת ה-Pack של גרסת ה-7 מושבים, מצאנו במכונית המבחן מושבי עור חשמליים ומחוממים, פלסטיקה איכותית נעימה למראה ולמגע, גימור 'פיאנו פיניש' בקונסולה הראשית ובדלתות, גג פנוראמי, חיישני קירבה מקדימה ומאחור, קישוטי כרום ועוד. מכיוון שאין אנו יודעים מה מהרשימה הנ"ל יגיע אלינו (הרוב כנראה יישאר בצרפת), מיותר להרחיב ורק נסכם כי החבילה בהחלט מפנקת וברמה הגבוהה ביותר השמורה בדרך כלל למכוניות מסגמנטים יקרים יותר.

אז מה בכל זאת שונה? העיצוב. "המכונית שלי נראית כמו אוטובוס לעומתה", כך אמר לי בעליה של הגרסה הארוכה אותו פגשתי במקרה במגרש החנייה והסיבות לכך נעוצות בחלקה האחורי. לעומת הגרסה הארוכה שמסתיימת עם דלת חמישית דיי רגילה למראה, במכונית המקוצרת העיצוב קצת יותר יצירתי. למרות השמירה על אותו רעיון עיצובי שנוי במחלוקת ששימש את הדור הראשון, התוצאה מוצלחת הרבה יותר. קימורו של החלון האחורי משתלב בצורה מצויינת בדלת החמישית ויחד עם הכנף בקצה הגג, יוצר מראה דינמי מוצלח. הבדל נוסף נמצא בגופי התאורה מאחור ובמקום אלה הארוכים הגורמים לגרסה הארוכה להראות יותר גבוהה ממה שהיא באמת, כאן הם התכווצו בכדי לעשות בדיוק את ההיפך.

יש מקום?

אורכה של הפיקאסו הנבחנת כעת עומד על 447 ס"מ שהם 12 ס"מ פחות מבגרסה הארוכה, כשההבדל מגיע כולו מאחור. שאר המידות נותרו זהות עם רוחב של 183 ס"מ, גובה של 168 ס"מ ובסיס גלגלים של 273 ס"מ. במילה אחת היא מרווחת. בשתי מילים, מרווחת מאוד.

פתיחת הדלת האחורית מגלה לנו תא מטען נדיב בנפח של 500 ליטרים. הסטת שורת המושבים קדימה, תוסיף 105 ליטרים נוספים. בהשוואה לכך, עם פתיחת שורת המושבים השלישית בגרסה הארוכה נותרים רק 208 ליטרים פנויים להטענה או 672 ליטרים בלעדיהם. וויתור על שורת המושבים השנייה יניב 1,734 ליטרים בגרסה שלנו לעומת 1,951 בארוכה. נציין לטובה גם את הבונוס בדמות עגלת הקניות המתקפלת.

ובכן, מקום לא חסר בשתי הגרסאות כל עוד אין צורך בשימוש אמיתי בכל 7 המושבים, היות ואז לא יישאר הרבה מקום ליתר הציוד. בגרסה המקוצרת יישאר כל הזמן די והותר מקום להובלת ציוד רב וסביר להניח כי רוכשיה לא יזדקקו כלל לאקסטרה מושבים. בכל מקרה, בשתיהן ניתן לקפל כל כיסא בנפרד להשגת נפח הטענה נוסף, בעיקר לחפצים ארוכים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

לאן נוסעים?

מכונית המבחן צויידה בתיבה אוטומטית בעלת 4 יחסי העברה ממשפחת ה-AL4 החכמה. תלונות רבות הופנו בעבר כנגד תיבה זו שאופיה השקדן הוא זה שהיה בעוכריה. אמנם במהלך המבחן נתקלנו לעיתים בעקשנות שהתבטאה בשילוב מוקדם להילוך גבוה באמצע עקיפה או התעקשות להישאר בהילוך נמוך שלא לצורך, אך בשורה התחתונה עשתה התיבה עבודה טובה מאוד וניכר שחל בה שיפור עם השנים. כאן המקום לציין כי תפעולה באמצעות מנופי העברת ההילוכים בהגה אינטואיטיבית מאוד וכל לחיצה מעלה או מורידה הילוך ברצון. כך גם ניתן "לעקוף" את סרבנות התיבה הפתאומית.

לרעתה של התיבה עומדים מספר ההילוכים. עם 4 בלבד, יחסי ההעברה ארוכים ונראה כאילו המכונית מסרבת להתקדם בקצב הרצוי. בנוסף, שיוט ב-120 קמ"ש מעמיד את שעון הסל"ד על קצת יותר מ-3,000 סיבובים שגם נשמעים בתא הנוסעים וגם אינם תורמים למד הדלק שהראה צריכה ממוצעת של ליטר בנזין לכל 9.2 ק"מ. התיבה הרובוטית שנבחנה בגרסה הארוכה, עושה שימוש ב-6 הילוכים ועם אותו מנוע בדיוק (2.0 ליטר, 143 כוחות סוס ב-6,000 סל"ד), רשמה שילוב מוצלח הרבה יותר וגם ידידותי יותר לסביבה (והיא גם הנמכרת ביותר מבין גרסאות הפיקאסו). לאחר שיוחלט סופית אם לייבא את גרסת ה-5 מושבים, ישקל ייבוא התיבה הרובוטית.

יש סיבה?

תהליך השקתה של מכונית אינו נעשה כלאחר יד ולכל גרסה ודגם יש סיבה. אם כך, למי מיועדת כל אחת מגרסאות הפיקאסו? בהנחה והעיצוב אינו נמצא בראש רשימת העדיפויות, נותר כמובן לתהות על התוספת עצמה. גרסת 5 המושבים מתאימה בהחלט למשפחה של עד 5 נפשות כולל ציוד הקמפינג והצעצועים שלה והיא מרווחת ומפנקת מאוד. לעומתה, תתאים גרסת ה-7 מושבים למשפחה מורחבת יותר, אולם מקום רב להעמסת ציוד לא יישאר לה וכאן המקום לשקול רכישה של מיניוואן בגודל מלא בסגנון ה-C8 מאותו בית יוצר או משל המתחרות.

אם כן, לאן הולכת ההחלטה? זאת, כמו תמיד, תלך אל המספרים שבשורה התחתונה. מחירה ההתחלתי של הגרסה הארוכה עומד על 157 אלף ש"ח תמורתם מקבלים את מנוע ה-2.0 ליטר ואת התיבה הרובוטית. 179 אלף ש"ח יידרשו עבור הגרסה האוטומטית. הצלחתה של הגרסה המקוצרת תלויה במספר האלפים שיופחתו ממחירים אלה, אחרת יעדיפו הרוכשים את תוספת המושבים והנפח של הגרסה הארוכה. עם נסתמך על מחירי הסניק, הפרשי המחיר יעמדו סביב 15 אלף ש"ח.

בנוסף, יש לקחת בחשבון כי כבר כעת עומד ההבדל על 22 אלף ש"ח לטובת הגרסה הרובוטית, מה שיקשה בעיקר על מכירת יחידת ההנעה שנבחנה. ואולי כאן טמונה הצלחתה ועם גיר אוטומטי ואבזור עשיר, היא תתומחר ותימכר יותר כמכונית שיקית ואופנתית ולא כמובילת משפחה?

ההחלטה אם לייבא בסופו של דבר את גרסת ה-5 מושבים שמורה למנהלי השיווק של חברת דוד לובינסקי. בינתיים, מצליחה הגרסה הארוכה לא רע ונראה כי יהיה לקהל השמרן בישראל לא קל לקבלה. אבל כמו תמיד, מחיר טוב קונה גם עקרונות ואם יחליטו אלה לעשות זאת, נראה כי גם הדגם המעוצב יחל למלא את כבישי ארצנו ולא רק חניות פרטיות בודדות.

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully