וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: סונול תשווק "דיזל לבן"

דניאל שמיל

18.12.2007 / 10:02

בסוף החודש אמורה הממשלה לאשר הקלות במס על הדיזל הלבן, אשר מפחית ב-30% את פליטת המזהמים

חברת AEA Kivun, בעלת הזיכיון הישראלי להפקת "דיזל לבן" - סולר מהול במים ותוספים שונים אשר מפחית באופן משמעותי את פליטת המזהמים ממנועי דיזל - תשתף פעולה עם חברת דלק גדולה, ככל הנראה סונול. החברה מקיימת מגעים מתקדמים למתן בלעדיות על הפקת הסולר המתוסף, הפצתו ומכירתו ללקוחות שונים, בהם חברות דלק אחרות. בראש המיזם לשיווק הדיזל הנקי עומד אבי עובדיה, לשעבר מנכ"ל סונול.

דיזל לבן הוא למעשה תערובת של סולר (84%), מים (13%) ותוספים שונים (3%). מניסוי שנערך ביולי האחרון באוניברסיטת בן גוריון עלה כי השימוש בדיזל לבן מפחית ב-39% את שיעור תחמוצת החנקן שפולטים המנועים. כמות ה"חלקיקים שחורים מוצקים" (PM) ירדה ב-49% ואילו כמות העשן הכוללת ירדה ב-69%. הגורם להפחתת הזיהום הן טיפות המים, אשר עוברות הרתחה מהירה, מתפוצצות ומביאות לפיזור טוב יותר של הסולר ולניצולת משופרת. התערובת עוברת תהליכים כימיים אשר הופכים את המים והסולר לנוזל אחיד, אך נוזל זה נוטה להתפרק לרכיביו כעבור כמה ימים ועל כן מתאים התדלוק ב"דיזל לבן" רק לציי הרכב המתדלקים לעתים תכופות.

קהל היעד של AEA Kivun הוא חברות התחבורה הציבורית הגדולות: אגד, דן ורכבת ישראל. צריכת הדלק של שלוש חברות אלה מגיעה לכ-220 מיליון ליטר בשנה, וב-AEA Kivun מקווים לספק את חלק ניכר מצריכה זו. בשלב הראשון תגיע לישראל מכונה אחת להפקת "דיזל לבן" בהספק של 100 מיליון ליטר בשנה.

בסוף החודש צפויה הממשלה לאשר הקלות במס על הדיזל הלבן, כך שמס הבלו יוטל רק על החומרים האנרגטיים בתערובת. המשמעות היא הפחתה של 16% בשיעור המס, מה שיהפוך את השימוש במוצר לכלכלי יותר עבור החברות. בנוסף, היזמים הישראליים מקווים כי הממשלה תעודד את השימוש בדיזל הלבן באמצעות הסבסוד הניתן לתחבורה הציבורית. "אפשר להפעיל כאן שיטה של מקל או גזר", אמר ל-TheMarker בכיר בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully