וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משא בין כוכבים

ירון אדרי

20.12.2007 / 14:08

המאגנום של רנו מבקשת למחוק את כל הדעות הקדומות בכל הנוגע לתדמיתן של המשאיות. חלל על הזמן

בשנת 1991 הדהימה רנו את עולם הרכב עם המאגנום, התשובה שלה לענף המשאיות הכבדות. הכינוי "חללית" דבק בה מייד וגם היום, 16 שנים אחרי, היא נראית עתידנית. החידוש העיקרי של רנו היה הפרדת תא הנוסעים (הקבינה בשפת העם) מתא המנוע, מה שיצר רצפה שטוחה ומרחב פנים עצום ביחס למה שנהוג היה באותה תקופה.

לקראת 2008, משדרגת רנו את המאגנום שמרחיקה אותה עוד יותר ממה שאנו מכירים כרכב משא כבד. הגג הוגבה ב-20 ס"מ וגובה תא הנהג עומד כעת על 2 מטרים בדיוק, די והותר בכדי להתהלך בחופשי כאילו מדובר באחד מחדרי הבית. ואם כבר הזכרנו את הבית, בתהליך התכנון השתמשו מהנדסי רנו בשיטות המוכרות מעולם מעבורות החלל (חללית כבר אמרנו?) וכל פינה אפשרית הפכה לתא איחסון בנפח כולל של מעל ל-1,000 ליטרים. כאן המקום לציין כי נהגי המשאיות האירופאים גומאים מאות רבות של ק"מ בכל נסיעה ולרוב משמשת המשאית גם כחדר שינה, ועל כן ישנה חשיבות גדולה מאוד לשיפור שכלל בנוסף גם מיטת שינה משודרגת.

טכנולוגיה מתקדמת

גם בתחום האבזור מיישרת המשאית קו עם הנהוג בעולם המניאטורי של המכוניות. טכנולוגית בלוטות', מערכת שמע MP3, חיבורי USB ומסך LCD הם רק חלק מההטבות שיוכל לקבל הנהג. סביבת הנהיגה עצמה גם כן ניתנת לבחירה בהתאם לטעמו האישי, כפי שניתן לראות בעיצוב מושב הספורט למשל. בתחום הבטיחות ניתן למצוא מערכת בקרת יציבות ESP.

ומה מתחת לתא הנוסעים? שם שוכן לו מנוע ה-DXi13 בעל 6 הצילינדרים בנפח 12.8 ליטר אשר מפיק 500 כוחות סוס בין 1,400 ל-1,800 סל"ד ומומנט של 250 קג"מ הזמינים כבר ב-1,050 סל"ד. הכוח עובר אל הגלגלים האחוריים (ציר אחד או כפול) דרך תיבה רובוטית 'אופטידרייב +'. לתיבה זאת 12 הילוכים קדמיים ו-3 הילוכים אחוריים ומצב Power לשמירה על כוח המנוע. רנו מדברים על חיסכון של 5% בצריכת הדלק של המאגנום והתאמה לתקן הזיהום 'יורו 05'. גם לאחר השיפור מדובר בצריכה שתעלה את קצב ליבם של נהגי המכוניות. המאגנום זוללת ליטר סולר שמנוני לכל 3 ק"מ נסיעה, וזה רק בחישוב ממוצע. כמה זוללת מעבורת חלל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully