וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת היבשות

ירון אדרי

20.12.2007 / 15:37

יצרני המכוניות מגרמניה עמלים במרץ על מכונית הספורט הבאה. GM האמריקנית לא רוצה להישאר מאחור

מדור מי לוקח של וואלה! רכב, כנראה ראה את הנולד. בזמן שאתם הגולשים שומרים בקנאות, כל אחד על פי האידואולוגיה שלו, על כבודן של מכונית הספורט החדשה מגרמניה - R8 ומנגד מכונית הספורט האלמותית מאמריקה - הקורבט, חשפה GM את המחליפה לבית שברולט. קצרה הידיעה מלשחזר את את תולדות הבת לשושלת הקורבט ולכן נסכם ונאמר כי מדובר באחד מאייקוני התרבות האמריקניים המובהקים ביותר. כעת, בעיקר לנוכח התעצמות התוצרת מגרמניה, חושפת GM את ה-ZR1, הקורבט לשנת 2009 שתעשה לאירופה חיים קשים.

ב-GM לא מחכים הרבה וכבר במשפט הראשון בהודעה לעיתונות הם מדגישים כי מדובר במכונית החזקה ביותר שיצאה ממפעליה אי פעם. מנוע ה-V8 (איך לא) LS9 בנפח 6.2 ליטר, נעזר במגדש 'על' בכדי להפיק 620 כוחות סוס ו-82.3 קג"מ מוערכים (ויש המעריכים כי יהיו אף יותר). על תכנון יחידת הגדישה עמלה חברת 'איטון' שהוסיפה מערכת לקירור האוויר בכניסה למנוע בכדי לשפר את הביצועים. כאן מכריזה GM על כך שכבר בעתיד הקרוב היא תציג מכוניות נוספות שייעזרו במגדש 'על' מסוג זה.

זה נכון שבארה"ב מדובר, אך בכדי להתמודד היטב על ליבם של שוחרי איכות הנהיגה תותאם ל-ZR1 תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 יחסי העברה. בכדי שהתיבה תוכל להתמודד ביתר קלות עם המומנט הרב, פותחה מערכת מצמדים (קלאצ'ים) כפולת דיסקים שלדברי GM גם תשפר את יעילות ההעברת ההילוכים. עוד רומזים ב-GM כי כך יוכל הנהג להאריך את חיי הקלאץ, אולם בסוגריים מוסיפים "בנהיגה נורמלית בלבד".

מכיוון שכיווני המנוע טרם הושלמו, עוד מוקדם לקבוע מה יהיו הביצועים, אולם יש לשער כי התאוצה הקלאסית תימשך פחות מ-4 שניות ונתון המהירות המירבית ימנע מלהיות פולטקלי קורקט ויחצה בעוז את רף 250 הקמ"ש המוגבלים. ועכשיו לשאלות הנוקבות. האם חלה הסלמה במלחמת היבשות? האם האמריקנית יכולה לתת פייט הוגן (ולא רק בנתוני המנוע) לגרמניות? בשביל זה נצטרך להמתין בסבלנות.

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully