וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר: אנחנו בפשיטת רגל

סוכנויות הידיעות

22.12.2007 / 11:03

סרברוס לא רואה נתח מקרייזלר: קרייזלר שוקלת למכור נכסים כדי להימנע מהפסדים כבדים

קרייזלר, יצרנית המכוניות, חווה קשיים כלכליים רק ארבעה חודשים לאחר שקרן ההשקעות סרברוס רכשה אותה במטרה להציל את החברה. כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". בפגישה של עובדי קרייזלר אמר מנכ"ל החברה רוברט נרדלי שהחברה עומדת בפני הפסד משמעותי השנה, והיא שוקלת למכור נכסים במטרה לגייס מזומנים, כך אמרו אנשים אשר נכחו בפגישה לעיתון.

"מישהו שאל אותי 'האם אתם בפני פשיטת רגל?'", אמר נרדלי בפגישה, והוסיף: "מבחינה טכנית? לא. מבחינה תפעולית - כן. הדבר היחיד שמונע מאיתנו להיכנס למצב של פשיטת רגל זה ה-10 מיליארד דולר שהמשקיעים הפקידו בידינו". בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל", אישר נדרלי כי אמר את הדברים, וטען כי אמר אותם במטרה לזרוע תחושה של דחיפות בקרב העובדים.

בתחילת החודש אמר נרדלי כי הוא צופה שהחברה תרשום הפסד שנתי של 1.6 מיליארד דולר ב-2007. בשיחה עם עובדים בחברה, הוא העריך כי יצרנית הרכב האמריקנית תרשום הוצאות של יותר מ-64 מיליארד דולר השנה, והכנסותיה ייפלו לפחות מ-63 מיליארד דולר. "לפיכך, נרשום השנה הפסד של 1.6 מיליארד דולר", אמר נרדלי.

ראש מחלקת המכירות של קרייזלר, סטיבן לנדרי, העריך גם הוא בתחילת החודש כי הוצאותיה של קרייזלר עשויות לעלות השנה ביותר ממיליארד דולר על הכנסותיה. סגן הנשיא של מחלקת המכירות בארה"ב, דריל ג'קסון, אמר גם הוא כי החברה תיאלץ לתכנן מחדש את מועדי הייצור שלה בצפון אמריקה, מאחר שהתחזית לשנת 2008 "נראית עגומה".

הפסד שנתי ב-2007 יהיה השני ברציפות עבור קרייזלר, שנתח רוב ממניותיה נרכש על ידי חברת ההשקעות הפרטית סרברוס - מבעלי בנק לאומי - באוגוסט. סרברוס רכשה נתח של 80% בקרייזלר מענקית הרכב הגרמנית דיימלר תמורת 7.4 מיליארד דולר. ב-2006 רשמה קרייזלר הפסד שנתי של 1.4 מיליארד דולר, על רקע ההאטה במכירות הרכב בארה"ב.

בחודש שעבר הודיעה קרייזלר כי בכוונתה להרחיב את תוכנית הארגון מחדש בחברה, שנועדה לקצץ בעלויות, ותפטר כ-7,000 עובדים. לפי תוכנית הארגון מחדש של קרייזלר, תפטר החברה 4,900 עובדים לפי שעה, אשר מועסקים במפעלי הייצור של החברה. בנוסף, תקצץ קרייזלר עד לסוף השנה 2,100 משרות של מועסקים בעלי חוזה, המקבלים משכורת גלובלית. עוד הודיעה קרייזלר כי תקצץ משמרת אחת בחמישה מפעלים של החברה בארה"ב, ותקצץ 200 משרות במפעל מאק אווניו של החברה.

תוכנית הקיצוצים הנרחבת מגיעה בנוסף לתוכנית קיצוצים עליה הודיעה החברה לפני מספר חודשים. התוכנית כוללת את פיטוריהם של 13 אלף עובדים במשך שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully