וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוריס מתחזקת. שוב

ירון אדרי

23.12.2007 / 10:11

טויוטה משיקה גרסת קרבית נוספת למכונית ההאצ'בק המצליחה, והפעם עם מנוע דיזל ו-175 כוחות סוס

שנה טובה מאוד עברה על חברת טויוטה. עם 9.5 מיליון מסירות ב-2007, הצליחה היפנית לעקוף את המתחרה מארה"ב GM ואנליסטים צופים כי הפער רק ילך ויגדל ב-2008. חלק מההצלחה ניתן לזקוף לזכות הקורולה החדשה שהציבה סטנדרטים חדשים בסגמנט המכוניות. על הצד היותר מעניין אחראית האוריס, גרסת ההאצ'בק של הקורולה, שפרט למנועים הרגילים קיבלה גם את ה-T180 והבלייד מאסטר G 280 כשהמספרים מציינים את מספר הסוסים שמפיק המנוע.

באירופה כידוע, אוהבים מאוד מכוניות האצ'בק ורצוי כאלה עם מנוע דיזל. זאת כנראה הסיבה לגרסה החדשה של האוריס שמשלבת בין השניים. אלא שלא מדובר במנוע רגיל מהסטנדרט המוכר וה-SR180 מצטרפת ל-2 הגרסאות הקרביות. נכון, גם כאן מרמז השם על תפוקת המנוע, אולם עם הסתייגות קלה. מספר הסוסים המדוייק שמפיק מנוע ה-2.2 D-4D עומד על 175 עם לא פחות מ-40.8 קג"מ מומנט. יחד עם תיבה ידנית 6 הילוכים, היא מאיצה תוך 8.1 שניות ל-100 קמ"ש ובדרך לוגמת בממוצע ליטר סולר על כל 16.2 ק"מ.

נתוני המנוע בהחלט מרשימים, אך הם לא לבד. בכדי לשוות לאוריס גם התנהגות כביש מתאימה, הונמכה השלדה על ידי קפיצים מבית מחלקת הספורט של טויוטה, לא לפני שגם המתלים הוחלפו בכאלה קלים יותר. על הצד הקוסמטי נמנים חישוקי סגסוגת קלים בקוטר 17 אינטש וספויילר אחורי.

פנקס ההזמנות ל-SR180 כבר נפתח ובתמורה ל-26 אלף יורו (או 25 לדגם ה-3 דלתות), יוכלו הלקוחות הראשונים להצטייד באחת כבר בינואר הקרוב. ומה לגבי ישראל? כאן עדיין לא התרגלו לתיבה הרובוטית.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully