וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה של גולשי וואלה! רכב היא...

כ-200,000 הצבעות, 80 מועמדות, 10 קטגוריות, 10 פיינליסטיות וזוכה אחת גדולה. קבלו את סובארו B4, מכונית השנה שלכם

סובארו B4 היא מכונית השנה של וואלה! רכב, כך קבעתם אתם הגולשים. המשפחתית הגדולה של סובארו הצליחה לגבור על 9 מתמודדות שונות כש-19% מ-15 אלף המצביעים בסקר המסכם העניקו לה את קולם. עוד קודם לכן, הפתיעה ה-B4 את 7 המתמודדות העיקריות מסגמנט המשפחתיות הגדולות עליהן גברה בפער גדול. ה-B4 היא בין המכוניות הוותיקות בסגמנט והיחידה עם הנעה כפולה ובקרוב מאוד תוצג מחליפתה.

אלי דויד, מנכ"ל יפנאוטו, הביע שמחה על הזכייה ומסר כי בשנתיים האחרונות ראו ב-B4 כספינת הדגל של סובארו וכי זה לא מקרי שכל סרטי הפרסומת של סובארו בישראל עוסקים בעיקר בדגם זה. לדבריו, ב-B4 ניתן למצוא את כל נקודות החוזק של סובארו כמו עיצוב ספורטיבי, הנעה כפולה לכביש ומנועי הבוקסר הפונים גם אל הנהג הספורטיבי, גם אל מנהלים וגם אל משפחות. מבחינת המכירות, ה-B4 הציגה השנה עליה משמעותית – 2,650 יחידות ב-2007 לעומת 1,725 בשנת 2006. בקרוב תצטרף להיצע גם גרסת דיזל ובחברה צופים המשך של ההצלחה בזכות הייחוד של הרכב בזכות ההנעה הכפולה וההתמדה במנועי הבוקסר.

ה-B4 אמנם כיכבה במקום הראשון לאורך כל הזמן בו נערך הסקר המסכם, אך בימים הראשונים היא חלקה אותו עם מכונית שונה לגמרי. הדבר האחרון שניתן לומר על הפורשה קאיימן הוא שיש לה את השימושיות היומיומית של ה-B4, אולם "מיני מכונית על" היא בהחלט חפץ שכמעט כל אחד היה מוכן לראות עומד בחניית ביתו. 16% מהגולשים בחרו בה כמכונית השנה שלהם, מספיק בכדי להעניק לה את תואר הסגנית הראשונה.

אל המקום השלישי הגיעו 3 מועמדות שונות, כולן נמנות על המובילות בקבוצתן בכל הקשור לרמות אבזור, איכות וטכנולוגיה. עם 12% מקולות המצביעים, אתם בחרתם בהונדה סיוויק, ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס S קלאס כמכוניות השנה שלכם.

למקום הרביעי הגיעו יחדיו צמד מכוניות השונות מאוד אחת מהשנייה. מצד אחד נמצאת המאזדה 2, מכונית הסופר מיני החדשה שכבר בחודשיה הראשונים הצליחה לכבוש את טבלת מכירות ה'סופר-מיני'. מנגד, נמצא רכב השטח גדול המידות האמר H3 שקסם בעיקר לחובבי העוצמה.

בחודש הבא תשיק מרצדס את הרודסטר החדשה שלה ה-SLK, אותה היינו הראשונים לחשוף בפניכם. כמו עם מכונית השנה סובארו B4, גם כאן ניכר כי המכונית המועמדת בפני החלפה איננה סובלת מרגשי נחיתות ביחס לשאר המועמדות בקטגוריה אליה היא משתייכת. עבור 7% מכם, ה-SLK היא מכונית השנה.

גם המקום השישי מתחלק בין 2 מכוניות שונות שחותמות למעשה את רשימת המועמדות. 6 האחוזים הנותרים התחלקו שווה בשווה בין המיניוואן הקומפקטי המצליח מאזדה 5 ובין רכב העבודה איסוזו D מקס.

הבחירה שלנו

לאחר שאתם בחרתם, הגיע תורנו לספר לכם על מכונית השנה שלנו.

קובי ליאני, עורך וואלה! רכב:
בשנה החולפת, מכוניות רבות עברו תחת ידנו. אל חלקן אנו עדיין מתגעגעים ולכן את בחירתי אחלק לבחירת הלב ובחירת הראש. הפורשה קאיימן למשל הייתה זו ש"עשתה לי את זה" הכי הרבה השנה. שלושת הימים עמה היו לחוויה מוטורית עצומה והימים שלאחריהם הפכו לגעגוע עצום ולהבטחה (הלוואי) שיום אחד תהיה לי פורשה פרטית. זו בחירת הלב, אולם ההיגיון לוקח אותי למכונית אחרת לגמרי – כזו שמשלבת מחשבה, תמורה למחיר ומשיכה והרי זו המאזדה 2. הסופר-מיני החדשה של מאזדה הגיעה, כמעט מיד כבשה את טבלת המכירות ועשתה נהגים ונהגות רבים מאושרים.

ירון אדרי, עורך חדשות וואלה! רכב:
תואר מכונית השנה אינו דבר של מה בכך, ועל כן המכונית שלי צריכה לעמוד בלא מעט תנאים שיתאימו למכנה המשותף הרחב ביותר. על כן, קשה יהיה לי לבחור במכוניות מסגמנט הפאר, הסאלון, הספורט, הפתוחות, השטח ואפילו לא בקטגורית המסחריות. אז מה נשאר לנו? 4 מועמדות סופיות שהן מכוניות השנה שלי: פיג'ו 207 (בגלל הקדמה והייחודיות), יונדאי i30 (בגלל קפיצת המדרגה המשמעותית), פורד מונדיאו (בגלל השמירה על ההנאה מנהיגה. והעיצוב) וסיטרואן C4 פיקאסו (אבל בגרסה המקוצרת). אבל ביננו, גם אני לא הייתי מתנגד שאת חניית ביתי תתפוס הקאיימן.

ועד לפעם הבאה...

בחודש ספטמבר העלנו כאן בוואלה! רכב את פרוייקט מכונית השנה. במסגרת הפרוייקט, הבאנו אליכם הגולשים את 10 קטגוריות הרכב העיקריות בישראל כשבכל קטגוריה 8 המועמדות המובילות ובסך הכל 80 מכוניות שונות. בתום סבב ההצבעות, עלו אל שלב הגמר הזוכות מכל קטגוריה ומתוכן אתם בחרתם לבסוף את הסובארו B4 כמכונית השנה שלכם.

לא מעט מכוניות חדשות הושקו במהלך שנת 2007 וב-2008 צפויות להגיח אל אוויר העולם לא מעט נוספות, חלקן כמובן יגיע גם לישראל. האם הזוכות של 2007 ישמרו על מקומן גם בשנה הבאה? עדיין מוקדם לומר ואת זה נבדוק בעוד שנה בדיוק. בינתיים, הסקר שלנו מחכה לתכנון שלכם לשנה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully