וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן בעד משופרות

ירון אדרי

25.12.2007 / 9:40

הריינג' רובר שלפניכם נכנס לסדנת 'ארדן' עם מנוע בנפח 4.2 ליטר. איך הוא יצא משם? על ארבע

לנד רובר כבר מזמן נטשה את המחוייבות הבלתי מתפשרת ליכולות שטח בתמורה לטכנולוגיה ופינוק והדור האחרון של הריינג' רובר רק מוכיח זאת. זאת אולי הסיבה מדוע בסדנת ארדן החליטו לזנוח לחלוטין את יכולות השטח בתמורה לעוד קצת כוחות סוס ויכולות אספלט.

הריינג' אינו חדש למהנדסי הסדנה - שבין השאר מתמחים גם בשיפור מכוניות יגואר (מעניין אם הם כבר יודעים לדבר הודית) – וההיילנדר AR7 בא המשך לסדרת מכוניות שהוצגו כבר בעבר. במרכז השיפור נמצא מנוע ה-V8 4.2 ליטר בעל מגדש העל שנפחו תפח לכדי 4.5 ליטרים עגולים. 480 כוחות סוס ו-69.3 קג"מ שולח המנוע אל מכלולי ההנעה הכפולה, דרך גיר אוטומטי 6 הילוכים. זה מספיק לו בכדי להאיץ את 2.7 הטונות תוך 6.5 שניות ל-100 קמ"ש ולעצור את ההתקדמות קצת אחרי 240.

כפי שכבר למדנו, מקצה שיפורים אינו שלם מבלי שנוספו נגיעות שונות גם בתחום העיצוב. ה-AR7 מקבל קיט אווירודינמי שמתחיל בפגוש הקדמי המוגדל לו נוספו גריל מפלדת אל חלד ותאורת לדים מעוצבת וחדשנית. פרט למראה, מוסרים בארדן כי הפגוש החדש עוזר להצמיד את המכונית בצורה טובה יותר לקרקע במהירויות גבוהות. העיצוב מגיע כמובן גם אל החלק האחורי, לא לפני שקשתות בתי הגלגלים וחצאיות הצד הוחלפו גם הן. כאן המקום לשבח את המקוריות של חרשי המתכת בסדנה שבמו ידיהם יצרו את לועות המפלט המקוריים.

ואם כל זה לא ישכנע את הקונה המאושר לא לרדת למקום בו לא סללו אספלט, חישוקי הסגסוגת יעשו זאת. עם 22 אינטש וצמיגי 295/35, כנראה שגם ירידה לשוליים תוגדר כהרפתקה ורק נציין כי חישוקי 23 אינטש נמצאים גם הם ברשימה.

ועכשיו, כל שנותר הוא לעמת את הריינג' עם הגרנד צ'ירוקי של סדנת דלתה 4X4 לה 499 כוחות סוס. לא בשטח כמובן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully