וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינינפרינה מפתחת מכונית חשמלית

24.12.2007 / 13:47

סדנת עיצוב הרכב פינינפרינה חברה לבולורה הצרפתית כדי לייצר יחד מכונית חשמלית חדשה ויעילה במיוחד

פינינפרינה, אחת מסדנאות לעיצוב הרכב המפורסמות בעולם הודיעה על כניסה לשותפות מלאה (50:50) עם חברת בולורה הצרפתית המתמחה בייצור מערכות חשמליות וסוללות. זו נוסדה בשנת 1822, יש לה 32 אלף עובדים מסביב לעולם ומחזור עסקים של 6 מיליארד אירו בשנה. יחד הן תייצרנה מכונית חדשה אשר תונע רק על ידי חשמל ולא תפגע בסביבה. ההשקעה בפרויקט נאמדת בכ-150 מיליון אירו.

המכונית החדשה, תוצג ותימכר תחת השם פינינפרינה, שכן לחברה קיים כבר מערך ייצור והפצה של כלי רכב אותם ייצרה עבור יצרניות רכב שונות כמו פרארי, פיג'ו ואחרות. על ההנעה תופקד חברת בולורה וזו תתקין בה סוללות ליטיום-מטאל-פולימר מהפכניות וחדשות.

מכונית זו תיבנה בגודל קטן יחסית (במידות קבוצת הסופר-מיני), היא תציע מקום ל-4 נוסעים ואף מטען, כמוקובל בקבוצת הקטנות. הסוללות הייחודיות של בולורה יאפשרו לה לנוע למרחק של 250 ק"מ בתנאי נהיגה עירוניים בין טעינות אשר ניתן לבצע בעזרת שקע החשמל הביתי. טעינה מלאה של הסוללות תימשך כ-5 שעות, אך פינינפרינה מציינים כי טעינה של 5 דקות תספיק לכם לכ-25 ק"מ של נסיעה.

גם הביצועים סבירים ביחס למכונית עירונית - ההאצה מעמידה ל-50 קמ"ש תימשך 4.9 שניות והמהירות המרבית תעמוד על 130 קמ"ש. בולורה מספרים כי הסוללות החדשות הן פרי פיתוח של 15 שנים - אורך חייהן ברכב אמור להיות ארוך מאוד ונאמד בכ-200 אלף ק"מ ומשום שהן יבשות (ללא נוזל), הן רגישות הרבה פחות לחום (200 מעלות) ולנזילות מסוללות רגילות המוכרות היום.

המכונית החשמלית החדשה, שתרם נבחר לה שם, אמורה להגיע אל אולמות התצוגה באירופה, בארה"ב וביפן בתחילת 2010 וקצב הייצור צפוי לעמוד על כ-15,000 יחידות בשנה, הכל תלוי בקצב ייצור הסוללות על ידי בולורה, שכן פינינפרינה מסוגלת לייצר עד כ-80 אלף כלי רכב בשנה במפעליה שבאיטליה ובשבדיה.

אולי בכל זאת כדאי להמתין עם הפרויקט החשמלי של אגסי בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully