וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא במכירת מכוניות יוקרה

דניאל שמיל

25.12.2007 / 8:21

יותר עשירים בישראל: מכירות מכוניות היוקרה מזנקות ומשקפות צמיחה של כ-11% ב-2007 לעומת 2006

בראש טבלאות המכירות של שוק הרכב מככבים שמות מוכרים כמו יונדאי, מאזדה או טויוטה. אי שם בתחתית הטבלה מתרחש קרב צמוד לא פחות, גם אם אלגנטי יותר, על המכירות בשוק מכוניות היוקרה.

מועדון מכוניות היוקרה מכיל מספר מצומצם של יצרנים המציעים רק דגמים יקרים, יחסית לממוצע בשוק, הפונים לקהל מצומצם ובררן. מכוניות אלה לא נמכרות לציי רכב, ומחירן לא נקבע לפי קבוצת הרישוי אליה הן משתייכות. הלקוחות הם אמידים, שולי הרווח גדולים והחיזור אחרי כל לקוח הוא מתוחכם ועקשני, וכולל הרבה מתנות ופעמים רבות גם הנחה לא מבוטלת.

כמו שוק הרכב כולו, גם שוק היוקרה צמח ב-2007 ואף הגיע לשיא חדש במכירות. אך שוק היוקרה צמח באופן מתון יותר מכלל שוק הרכב. היקף המכירות המשוער עד סוף השנה הוא 4,800 מכוניות - עלייה של כ-11% לעומת 2006. שוק הרכב כולו צמח ב-27%, כך שפלח השוק השייך ליוקרה הצטמצם מעט. ובכל זאת, 757 מכוניות היוקרה של אודי שנמכרו השנה, כאשר מחיר ממוצע של מכונית הוא 482 אלף שקל, מניבות הכנסה של כ-365 מיליון שקל, שהיא נתח לא קטן מההכנסות בשוק הרכב.

בשנתיים האחרונות טיפסה ב.מ.וו ונהפכה למותג היוקרה בעולם, אך בישראל ממשיכה מרצדס למשול בכיפה. ב-11 החודשים הראשונים של 2007 נמכרו בישראל 913 מכוניות של היצרנית לשוק הפרטי (לא כולל מוניות), ובחברה מקווים לסיים את השנה עם יותר מאלף מכוניות שיימכרו. אבל ב.מ.וו, שמכרה 905 מכוניות מתחילת השנה, נושפת בעורפה של מרצדס. במקום השלישי נמצאת ביואיק של ג'נרל מוטורס.

בארה"ב ביואיק נחשבת ל"מותג ביניים" בין המכוניות העממיות של שברולט ובין קדילאק היוקרתית יותר. גם בישראל מכוניותיה יקרות יותר ממכוניות המנהלים, אך זולות משמעותית ממרצדס, ב.מ.וו ואודי.

נתוני המכירות של ביואיק מתחילת 2007 מרשימים, אך מחירה הממוצע של מכונית הוא כ-240 אלף שקל, כמחצית ממחירן הממוצע של מכוניות היוקרה הגרמניות.

2007 היתה השנה הראשונה המלאה של לקסוס בישראל, ואחרי חדירה מרשימה לשוק היוקרה, לקסוס מסכמת את השנה בסיפוק ומעריכה כי גרף המכירות יגיע ל-500. עד סוף דצמבר נמכרו 457 מכוניות. לקסוס עקפה במכירות את וולבו הוותיקה והמבוססת בשוק הישראלי, שמכרה השנה 435 מכוניות.

גם יגואר ופורשה נהנות מהגידול בשוק: יגואר, שמכרה עד כה 76 מכוניות, צופה שתגיע לשיא כל הזמנים עם 90 מכוניות עד סוף השנה, לעומת 71 מכוניות ב-2006. גם בפורשה הצליחו יותר מבעבר ומכרו 43 מכוניות מתחילת השנה, במחיר ממוצע של 700 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully