וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סוגרת 100

ירון אדרי

26.12.2007 / 11:52

סיאט חושפת את האיביזה טורבו דיזל אקומוטיב, המכונית הנקייה ביותר מבית היצרן הספרדי

בקונצרן פולקסווגן עובדים במרץ על הצגת דגמים ידידותיים לסביבה ואחרי שעיקר החדשות היו למותגים פולקסווגן ואודי, הגיע התור של סיאט להתהדר בנוצות הירוקות. אקומוטיב, זה שמה של הגרסה החדשה לאיביזה. אולם אל תצפו לקבל כאן מנוע היברידי, חשמלי או כזה הזולל בכיף ירקות. מדובר למעשה באותו מנוע טורבו דיזל שכבר שוכן בקרביו של דגם זה.

מנוע ה-1.4 TDI המוכר של הקונצרן ולו 3 בוכנות ו-80 כוחות הסוס, קיבל מערכת פליטה חדשה הכוללת מסנן חלקיקים חדשני ושינוי קל בתוכנת ניהול המנוע. כעת, פולט זה 99 גרם בלבד של CO2 לכל ק"מ נסיעה, מה שהופך את האיביזה אקומוטיב לאחת המכוניות הנקיות אותן ניתן לרכוש מבלי לוותר על מנוע הבעירה המוכר. בנוסף, תודות לעדכון העיצוב החיצוני להפחתת ההתנגדות האווירודינמית (גרר), הארכת יחסי ההעברה והתאמת צמיגים מופחתי חיכוך, השתפרה גם צריכת הדלק שעומדת על 26.2 ק"מ לכל ליטר סולר.

השבוע פרסמנו כאן בוואלה! רכב כי הוועדה האירופאית לאיכות הסביבה יוזמת מהלך לפיו עד שנת 2012 תגענה לייצור רק מכוניות שפליטתן אינה עולה על 130 גק"מ CO2. האיביזה, כמו רבות אחרות שהוצגו בשנה האחרונה, מוכיחות כי מוקדם עדיין להספיד את מנוע הבעירה הפנימית. כאן המקום לציין כי בקונצרן פולקסווגן מעדיפים להשקיע בשיפור הטכנולוגיות הקיימות מאשר לפתח טכנולוגיות חליפיות.

תחילת שיווקה של האיביזה צפוי לחודש אפריל ומחירה באירופה יעמוד על כ-16 אלף יורו (כ-90 אלף ש"ח לפני מסים).

  • עוד באותו נושא:
  • סיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully