וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפורים נוסח USA

ירון אדרי

26.12.2007 / 13:08

סדנת Dinan מארה"ב החליטה כי מנוע ה-M V10 של ב.מ.וו אינו חזק מספיק. זה מה שקורה כשמשמינים

איך אתם אוהבים את ה-M5 וה-M6 שלכם? סביר להניח שהתשובה נמצאת בכוח המנוע. בכל זאת, 507 כוחות סוס אינם עניין שבשגרה. אבל אם ה-M נמצאת ברשותכם יותר מכמה מחודשים, סביר יותר להניח שחוסר כוח תהיה התשובה. ככה זה כשמתרגלים לטוב. אז זהו שבדיוק בשבילכם מוציאה סדנת Dinan האמריקנית את קיט השדרוג למנוע שלכם.

ישנם לא מעט דרכים להפיק יותר כוח ממנוע מסויים, אולם הדרך הכי טובה על פי המסורת האמריקנית היא הגדלת הנפח. כך ללא רק שמקבלים יותר כוח, אלא גם ניתן למתוח עוד הרבה את מעטפת הביצועים. זה בדיוק מה שעשו בסדנה ואל 5 הליטרים הסטנדרטיים של מנוע ה-V10 נוספו 700 סמ"ק נוספים. הגדלת נפח מחייבת כמובן את החלפת הבוכנות אז על הדרך הוחלפו גם רכיבים נוספים כמו מיסבים וטלטלים והכל בכדי לשמור על האמינות.

אחרי כל הבלאגן, נלקח המנוע אל מכשיר הדיינו על מנת לבדוק את כוחו ולאחר שנוספו רכיבים חדשים כמו מצערות מוגדלות, מערכות יניקה ופליטה ותוכנה מעודכנת לניהול המנוע, הציג גרף הנתונים 628 כוחות סוס ב-7,400 סל"ד ו-66.6 קג"מ ב-6,200 סל"ד. כאן אמרו הם "די" והחליטו כי הגיעו למוצר המוגמר.

מנוע זה מתאים כאמור לכל דגמי ה-M5 וה-M6 הנוכחיים ולרשות הרוכש המאושר עומדת תקופת אחריות של 4 שנים או 50 אלף מייל (כ-81 אלף ק"מ). בעבור הזכות לכך, יאלץ הלקוח להיפרד מ-40 אלף דולר, תג מחיר כלל לא קטן אפילו לנוכח שער הדולר הנמוך. עכשיו נחכה לתגובת הסדנאות הגרמניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully