וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העממית של טאטא

אשר שכטר

31.12.2007 / 9:48

טאטא מוטורס ההודית תשיק בתחילת ינואר את המכונית הזולה ביותר בעולם - שתעלה 2,500 דולר בלבד

יצרנית המכוניות ההודית, טאטא מוטורס, תשיק בתחילת ינואר את המכונית הזולה ביותר בעולם, שתימכר תמורת כ-2,500 דולר. כך מסר רטאן טאטא, יו"ר קונצרן התעשייה ההודי טאטא גרופ, החברה האם של טאטא מוטורס. "המכונית העממית" - או בשמה הרשמי יותר Lakh-1 - שלדברי אנליסטים עשויה לחולל מהפכה בתעשיית הרכב העולמית, תיחשף לראשונה ב-10 בינואר במהלך תערוכת רכב בניו דלהי. מחירה הנקוב יהיה 100 אלף רופי - כ-2,500 דולר. למרות מחירה הזול, צריכת הדלק של המכונית החדשה צפויה לעמוד על 25 קילומטר לליטר.

טאטא עצמו סייע בעיצובה של המכונית המדוברת. היא נועדה לאפשר להמוני התושבים בהודו, שאינם מסוגלים להרשות לעצמם לרכוש מכונית, לעבור לראשונה בחייהם מאופניים לתחבורה ממונעת. "באמצעות המכונית העממית, אני מקווה להפוך את חייהם של האנשים הפשוטים לקלים ולבטוחים יותר", אמר טאטא, מיליארדר מתבודד שבנה את החברה שבבעלותו על בסיס ערכים פילנתרופיים וסגנון ניהול אבהי. טאטא חזה מכירות של מיליון מכוניות מסוג Lakh-1 בשנה.

"מה שדחף אותי לפרויקט היתה התמונה של משפחה הודית ממוצעת, בה הגבר נוסע על אופניים בעלי שני גלגלים עם ילד שיושב בחיקו ואשתו שיושבת מאחוריו. הוסיפו לכך את הדרכים הרטובות, והתוצאה היא משפחה שנמצאת בסכנה", אמר טאטא בן ה-70, שהוסיף כי לאחר השקתה של המכונית הוא מעוניין לפרוש ממעורבות פעילה בעולם העסקים.בראיון ל"פייננשל טיימס" בתחילת החודש, ביקש טאטא להרגיע את החששות בנוגע לכמות גזי החממה שצפויה לפלוט המכונית החדשה, ואמר כי "אנחנו מייצרים מכונית שלא מזהמת יותר מאופנוע".

למרות מחירה הנמוך ויתרונותיה הבטיחותיים, אנליסטים אחדים מזהירים כי טאטא מוטורס עשויה להתקשות במכירתה של המכונית הזולה. זאת, אפילו לאור צמיחתה המואצת של כלכלת הודו, שצמחה ברבעון השני ב-9.3%. לדברי אנליסטים, נוסעי אופניים ואופנועים בהודו שיהיו מעוניינים לרכוש מכונית, יוכלו למצוא מכוניות יד שנייה טובות בהרבה תמורת 100 אלף רופי, או אפילו פחות מכך. לפי הערכות שונות, ההימור הגדול של טאטא מוטורס על המכונית העממית מסתכם בעשרות מיליארדי רופי, והכנסותיה עשויות להיות נמוכות בהרבה.

מטאטא נמסר כי "המכונית העממית", כפי שהיא מכונה בהודו, מיועדת בתחילה לשוק ההודי ולאחר מכן גם לשווקים מתעוררים אחרים. "מבחינת ביצועים, המכונית העממית זהה למרוטי 800", אמר אחד מחברי מועצת המנהלים של טאטא, שהתייחס לרכב מתוצרת היריבה - מרוטי סוזוקי, אחד הפופולריים בשוק הרכב ההודי, הנמכר תמורת 4,800 דולר.

בנוסף לשחרור המכונית הזולה ביותר בעולם לשוק, צפויה טאטא לזכות בשבוע הבא בחטיבות היוקרה יגואר ולנד רובר, שבבעלות פורד - עליהן הגישה הצעת רכש בסך מיליארד ליש"ט (כ-2 מיליארד דולר). לדברי גורמים המקורבים למגעים, צפויה פורד להכריז כבר בשבוע הבא על טאטא כעל הזוכה במירוץ לרכישת שני המותגים היוקרתיים, לאחר שגברה על החברה ההודית מאהינדרה ועל חברת ההשקעות האמריקאית וואן אקוויטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully