וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2007 – ירידה של 19% בגניבות רכב

ירון אדרי

31.12.2007 / 16:49

אזור השפלה מוביל עדיין בגניבות הרכב, בת"א נפרצות מרבית המכוניות, המבוקש ביותר: מיצובישי מגנום

בשנת 2007 חלה ירידה של 19% בגניבות רכב ביחס ל-2006, כך מוסר מנהל חטיבת פויינטר אילן גולדשטיין. פילוח אזורי הפעילות של גנבי הרכב מראה כי אזור השפלה הוא הבעייתי ביותר ואחראי ל-22% מסך הגניבות. 19% מהגניבות נערכו בגוש דן ומספר זהה באזור הדרום. 15% בירושלים, 12% בשרון, 11% בצפון הארץ ו-2% באיו"ש. חלוקה פרטנית יותר מגלה כי ירושלים עומדת בראש הערים הגדולות עם יותר מפי 2 גניבות מאשר בת"א. לעומת זאת, תל אביב היא אלופת הפריצות עם 12% מהסך הכללי ואחריה נתניה עם 9% וחיפה עם 3%.

לעיקר "הביקוש" של גנבי הרכב זוכים הטנדרים עם כ-30% מסך נסיונות הגניבה בשנה האחרונה כש-51% מתוכם מתייחסים למאגנום של מיצובישי. גם בפלח רכבי השטח שמהווה כ-22% מסך ניסיונות הפריצה מובילה מיצובישי עם 36% לרעת הפאג'רו. מלכת הגניבות בקרב ה"פראייבטים" היא האוקטביה של סקודה ואחריה האחות מבית, הפולקסווגן גולף.

התפתחות הטכנולוגיה אינה מפחידה את הגנבים והדרך המועדפת עליהם היא תקיפה ישירה של מערכות המיגון ומחשבי הרכב. מעל ל-70% מניסיונות הגניבה נעשו בדרך זאת. כאן מציין גולדשטיין כי חלה עלייה בגניבות בהן מעורב צד שלישי כמו בעל הרכב עצמו, אדם שהרכב נמצא ברשותו או גוף אחר כמו מוסך, תחנת שטיפה וכדומה.

את הירידה זוקף גולדשטיין לזכות פעילות האכיפה והמודיעין וםעיולת מניעה של המשטרה ובנוסף לכך, ההתקדמות הטכנולוגית במערכות האזעקה והאיתור. אולם, הנתונים מתייחסים לכלי רכב המחוייבים על ידי חברות הביטוח בהתקנת מערכות איתור ולא על כלל כלי הרכב בישראל. כאן מציין גולדשטיין כי רצונם של הגנבים שלא להתעסק עם מערכות האיתור, מביאה אותם לגנוב כלי רכב שאינם מוגנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully