וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגידו שלום לשלטי הפרסום

צבי זרחיה ועדי דברת

31.12.2007 / 17:08

נוהגים ללא פרסומות: שלטי הפרסום בנתיבי איילון יורדו הלילה; חברות השילוט: מדובר בנזק של מיליוני שקלים

החברות לשלטי חוצות חוייבו להסיר עד הלילה בחצות את שלטי החוצות בנתיבי איילון. זאת לאחר שוועדת הכלכלה לא קיימה בצהריים הצבעה על הצעת החוק שהגיש ח"כ יורם מרציאנו (עבודה) המאריכה את האפשרות להצבת שלטי חוצות.

שלשום סירב בג"ץ להעניק ארכה נוספת להמשך הצבת השלטים וקבע כי השלטים יוסרו עד הלילה בחצות. בג"ץ קבע כי לחברת שלטי החוצות נור שעתרה לבג"ץ ניתנה תקופת מעבר בת שנה שנועדה לאפשר לה את ההיערכות הנדרשת לביצוע הסרת השלטים עד 31 בדצמבר 2007. "אין בשיקולי מאזן הנוחות שלהם טוענת נור, כדי להכשיר את המשך המצב הקיים שהוא בלתי חוק על פי פסק הדין", קבע השופט עוזי פוגלמן.

בדיון סוער שנערך בוועדת הכלכלה ביקש ח"כ מרציאנו לקיים הצבעה על הצעת החוק המאפשרת להמשיך בהצבת שלטי החוצות. אישורה של הצעת החוק בקריאה ראשונה היה מאפשר פנייה נוספת לבג"ץ בניסיון להשגת ארכה נוספת. במהלך הדיון התברר שהנציגים המשפטיים של משרד התחבורה עזבו את הישיבה ועברו לישיבה של ועדת הפנים. בהיעדרם של הנציגים המשפטיים של משרד התחבורה ולנוכח העובדה שישיבותיהן של סיעות הכנסת החלו להתכנס, נעל יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), את הישיבה בלא הצבעה. ארדן אמר כי "בכל מקרה לא היה מספיק מידע לח"כים לאפשר שינוי בחוק במיוחד לנוכח העובדה שלמשרד התחבורה לא היתה עמדה מקצועית בלתי תלויה".

בחברות שלטי החוצות זועמים על דחיית הדיון. השלכות הדחייה הן קריטיות עבור חברות השילוט כיוון שהארכה שנתן בית המשפט להסרת שלטים בנתיבי איילון הסתיימה היום, והדיון בו היו אמורים לדון בהצעת החוק נדחה. לפיכך, יאלצו חברות השילוט להוריד או לכסות את שלטיהם המוצבים על מתקנים בנתיבי איילון עד חצות.

"אנחנו מתחילים לכסות את השלטים שיש לנו על איילון. מדובר בקרוב לעשרים שלטים", סיפר היום ל-TheMarker משה נור, הבעלים של "נור סטאר מדיה". לדבריו, "מדובר ביום עצוב לענף הפרסום ולשלטון החוק שלא מסוגל לעמוד בתאריכים שנקבעו ולהעביר חקיקה במשך יותר משנה. זה לא היה קורה בשום מדינה מתוקנת". "אני חושב שמשרד התחבורה נהג ברשלנות", הוסיף מאיר אדרי, מבעלי "אדרי מדיה גרופ", המחזיק בארבעה מתקני שילוט. "כל הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת נדחה מלכתחילה עקב בקשת משרד התחבורה להגיש חוות דעת ועכשיו בגללם גם הדיון היום לא התקיים. מדובר בנזק המוערך במיליוני שקלים לכל אחת מהחברות המחזיקה במתקני שילוט על גבי איילון".

חברת הפרסום נור מבקשת לעתור לבג"ץ נגד החלטת בית המשפט המחוזי. החברה גם מבקשת להוציא צו המעכב בחצי שנה את ההחלטה. החברה טענה שגם משרד התחבורה אינו מתנגד כיום לשינוי שמציע ח"כ מרציאנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully