וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תימנעו מדו"ח חניה

רינה רוזנברג

2.1.2008 / 8:12

לטובת מחפשי החניה, עומדות אפשרויות רבות לתשלום. אז מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מאמצעי החנייה הקיימים בשוק?

זה תענוג לנסוע ברכב פרטי. אתם בוחרים את התחנה האהובה עליכם ברדיו, לא נאלצים להאזין לשיחות טלפון בין זרים ומכוונים את הטמפרטורה במזגן בדיוק כמו שאתם אוהבים. אבל בסוף התענוג מחכה לנו לעתים דו"ח חנייה.

מי שרוצה להימנע מדו"חות צריך לשלם. פעם, אפשר היה לשלם על חנייה רק באמצעות מדחן, שלפעמים התקלקל, או שפשוט לא מצאנו בכיסים כסף קטן כדי להזינו. עם השנים הטכנולוגיה תפסה את מקומה גם בשוק אמצעי תשלום החנייה - וכיום אפשר לשלם בעבור החנייה גם דרך הסלולרי. באחרונה יצא אמצעי תשלום חדש - כרטיס מגנטי נטען המופעל מרחוק באמצעות הסלולר. אז מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מאמצעי החנייה הקיימים בשוק? TheMarker מציג את המדריך המלא לחנייה בלי דו"ח.

איזי פארק

כרטיס חנייה אלקטרוני ארצי שמוצמד לחלון הרכב. באמצעות כמה לחיצות מופעל המכשיר למספר השעות הרלוונטיות לחנייה חוקית. מוטען בעמדות מכירה ושירות מיוחדות במזומן ובאשראי. באיזי פארק מדווחים על 500 אלף לקוחות עד כה.

יתרונות: החנייה מחויבת על פי דקות מדויקות; תושבי תל אביב-יפו המטעינים את הכרטיס בעירייה יזכו לתעריף מוזל של 63 אגורות לשעת חנייה במקום 2.30 שקלים. בנוסף, באמצעות הכרטיס ההתנהלות הכספית מבוקרת - אין הפתעות בסוף החודש.

חסרונות: אפשר לקבוע את משך החנייה רק לשלוש שעות בכל פעם ובנוסף, על מחיר החנייה המשתנה מרשות לרשות, יש להוסיף את מחיר רכישת המכשיר לפני הטעינה - 109 שקל.

איך משיגים: באתר www.easypark.co.il מופיעות כל תחנות השירות ונקודות המכירה ברחבי המדינה.

סלופארק

שירות חנייה באמצעות המכשיר הסלולרי. נרשמים מראש לשירות ומאותו רגע כל חיוג לאותו מספר טלפון יפעיל את החנייה בתשלום על פי פרטי הרכב שניתנו בשיחה הראשונית. מדבקת סלופארק על שמשת הרכב תיידע את פקח החנייה שהרכב מנוי לשירות. לסלופארק כבר 50 אלף מנויים.

יתרונות: ניתן לחדש את השירות באמצעות שיחה מהסלולרי בלי הצורך לגשת לרכב; החנייה מחויבת על פי דקות מדויקות; השירות שולח הודעת תזכורת ב-SMS 10 דקות לפני סיום השירות כדי להזכיר לנו שתמו שלוש שעות החנייה ועלינו ליצור קשר שוב כדי לחדש את השירות. בנוסף, מעתה (תחילת ינואר 2008) תושבי תל אביב-יפו יזכו לתעריף מוזל של 63 אגורות לשעת חנייה במקום 2.30 שקלים.

חסרונות: קיימת עלות דמי תפעול ושירות בסך 6.99 שקלים בחודש (מלבד תושבי תל אביב-יפו הזוכים לשירות בחינם). עם זאת, אם לא חניתם בחודש מסוים - לא תשלמו את דמי התפעול. חיסרון נוסף: קיימת תוספת של גובה העלות של שיחה סלולרית לצורך התחלת וסיום החנייה.

איך משיגים: יש לחייג מכל טלפון נייח או נייד: *6452 - לתושבי כל המדינה (מלבד תל אביב-יפו); *6455 - לתושבי תל אביב-יפו. אתר אינטרנט: www.p6452.com.

כרטיס נטען Pre Paid של סלופארק

הכרטיס החדש שיצא הוא שילוב בין כרטיס מגנטי לשירות סלולרי: הכרטיס נטען מראש בסכום כסף מסוים והפעלת השירות מתבצעת באמצעות שיחה סלולרית. השירות הושק לפני כמה ימים וקיים ב-14 ערים - תל אביב-יפו, ירושלים, אילת, אשדוד, בת ים, חדרה, כפר סבא, פתח תקווה, לוד, עפולה, טבריה, רחובות, קרית אונו וגבעת שמואל.

יתרונות: אנשים נטולי כרטיס אשראי יכולים ליהנות מהשירות של הכרטיס; ניתן לחדש את השירות באמצעות שיחה מהסלולרי בלי הצורך לגשת לרכב; החנייה מחויבת על פי דקות מדויקות.

חסרונות: קיימת תוספת של שיחת העלות הסלולרית להתחלת וסיום החנייה; השירות קיים רק ב-14 ערים שהצטרפו לשירות ולא בכל המדינה; בנוסף לעלות על החנייה, המשתנה מרשות מקומית אחת לשנייה, כרטיס החנייה עצמו (לפני טעינה) עולה 30 שקל.

איך משיגים: ניתן לרכוש ברשות הדואר, קיוסקים ופיצוציות, ובאתר אינטרנט www.p6452.com.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

כרטיס חנייה מנייר

מסמנים על הכרטיס את התאריך והשעה שבה מתחילה החנייה על ידי גירוד (כמו גירוד של כרטיס חיש-גד) ותולים על חלון הרכב.

יתרונות: אפשר לקנות מספר כרטיסים קטן (ביחידות של חמישה כרטיסים) ולא לשלם מראש על כמות של שעות.

חסרונות: החנייה מחויבת על פי שעות ולא על פי דקות. בנוסף, גם אם חזרנו לרכב מוקדם משציפינו, כרטיס החנייה שגירדנו כבר אבוד; הכרטיס אינו זמין בכל עת - יש אפשרות שנשכח לקנות ונתקע בלי כרטיסים; ניתן להצמיד לחלון שלושה כרטיסי חנייה לכל היותר (כל אחד לשעת חנייה אחת).

איך משיגים: קיוסקים ופיצוציות ברחבי המדינה, סניפי דואר ודוכני מפעל הפיס.

מדחן

מכשיר הנמצא על המדרכה במרחק כמה מטרים ממקום החנייה. מנפיק כרטיס חנייה על פי סכום הכסף שנכנס למדחן. ישנם מדחנים שמוצבים בסמוך למקום החנייה עצמו ושייכם רק לו, ולכן אין צורך בהנפקת כרטיס.

יתרונות: ספונטני - לא דורש קנייה או רישום לפני השימוש.

חסרונות: דורש שימוש בכסף קטן שלפעמים אין ברשותנו; לפעמים המדחן מקולקל ואין אפשרות לשלם; המכשיר לא מחזיר עודף; בחלק מהרשויות המדחן לא מנפיק קבלה שיכולה לשמש כהוצאה מוכרת לצורכי מס.

איך משיגים: תסתכלו ימינה. תסתכלו שמאלה. רואים אותו ניצב על המדרכה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully