וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצול חוק אוויר נקי: פגיעה בציבור

ירון אדרי

3.1.2008 / 9:52

עמותת אדם טבע ודין יוצאת כנגד פיצול חוק אוויר נקי אותו יזמה אשר יטיל על הציבור אגרות גודש, אך לא יסדיר את התחבורה הציבורית

עמותת אדם טבע ודין יוצאת כנגד פיצול חוק אוויר נקי. הצעת החוק, אותה יזמה העמותה, מבקשת להסדיר את נושא זיהום האוויר בישראל ובחלקה מתייחסת גם לתחום התחבורה. כך, מבקשת ההצעה להגביל את כניסתם של כלי רכב למרכזי הערים ומנגד, להציג אלטרנטיבות כמו תחבורה ציבורית יעילה. אולם, פיצול הצעת החוק המקורית תביא לקריאה שנייה ושלישית רק את הסעיפים העוסקים בגזירות וללא החלופות.

במכתב ששלחה עו"ד ציפי איסר-איציק, מנכ"ל אדם טבע ודין, לחברי הכנסת אופיר פינס ודב חנין ממובילי החוק, מלינה היא על פיצולו. לטענתה, המצב הנוכחי יביא לסלילת כבישי אגרה והטלת אגרות גודש וזאת מבלי להציג בפני האזרחים אלטרנטיבות בדמות תחבורה ציבורית יעילה ומערכת להסעת המונים. לדבריה, מהלך שכזה יגרום לאפלייה ציבורית וכמו כן, לא יעזור לצמצום הזיהום אלא רק להגדלת הקופה הציבורית.

"אני מבקשת להתריע בפני יוזמי המהלך כי מהלך זה, ככל שהוא מבוצע במנותק מההסדרים שאותם באה לקבוע הצעת חוק אוויר נקי, אינו עומד בקנה אחד עם טובת הציבור" מסרה עו"ד איסר-איציק במכתבה לשרים והוסיפה כי העמותה בעד הטלת האגרות, אך ללא מענה הולם, ייצור הדבר אפלייה בקרב אוכלוסיות שונות והפגיעה החברתית תעלה על התועלת הסביבתית. עוד הוסיפה איסר-איציק כי עד היום משלם הציבור על נזקי זיהום האוויר ובבריאותו והגיע זמן לשנות זאת, אולם רק עם ראייה מלאה לעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully