וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימון הרכבת הקלה יגיע מאירופה

אבי בר-אלי

3.1.2008 / 10:19

שלושה בנקים אירופאים יממנו את פרויקט הרכבת הקלה בת"א ב-8 מיליארד שקל; העבודות על הקו האדום יחלו במהלך 2008

שני הבנקים הגרמניים - KFW ו-Bayern LB - והבנק הבריטי RBS ירכיבו את קונסורציום המממנים של פרויקט התשתיות הגדול בישראל: הבנקים יעמידו את המימון הזר ל- MTS - זכיינית הקו האדום בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב - כך נודע ל-TheMarker. מדובר בהעמדת מסגרת אשראי בסך כ-1.4 מיליארד יורו (7.8 מיליארד שקל). את מתן האשראי הזר ישלימו גופים ישראליים, בהובלת בנק לאומי, שגבר לפני כחודש על בנק הפועלים. לאומי יעמיד לפרויקט מימון שקלי בסך כ-2 מיליארד שקל.

בנק KFW מתמחה בפרויקטים המלווים ביטוח סיכוני סחר חוץ, ויעניק כיסוי לביטוח הפרויקט באמצעות ECA. בנק Bayern LB הוא הבנק הממשלתי של בוואריה, וגויס על ידי חברת סימנס הגרמנית, השותפה ב-MTS. הבנק הבריטי Royal Bank of Scotland) RBS) השתלט בתחילת 2007 על בנק - ABN Amro אחד הבנקים המתמחים בליווי פרויקטים גדולים של תשתיות בעולם.

בימים האחרונים קיבלו הבנקים הזרים את דו"ח הייעוץ הטכני לפרויקט, שנערך בישראל על ידי חברת הייעוץ הבינלאומית Capita Symonds, בשלושת החודשים האחרונים. את חוות הדעת המשפטית הראשונית לפרויקט ערך המשרד הלונדוני Overy & Allen, שליווה גם את קונסורציום הבנקים הזר של פרויקט מתקן ההתפלה בחדרה. בימים הקרובים ייסגרו סעיפי הליווי הפיננסי של הפרויקט, שיעמידו את שיעור ההון העצמי של MTS בטווח של 20%-25%.

קונסורציום MTS, בניהולו של יוחנן אור, כולל את חברת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, תאגיד סימנס הגרמני, קואופרטיב אגד, חברת CCECC הסינית, וסוארס דה קוסטה הפורטוגזית, וכן את חברת HTM מהולנד שהיא שותפה ללא אחזקות. פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה יבוצע בשיטת B.O.T, שבה היזם יממן, יתכנן, יקים ויתפעל את הקו במשך 32 שנה (כולל תקופת ההקמה), ואז יעבירו למדינה ללא תמורה. לפי לוח הזמנים, העבודות צפויות להתחיל ב-2008, והן יימשכו כחמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully