וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודעות נמוכה לאיכות הסביבה

4.1.2008 / 9:08

מסקר שנערך על ידי וואלה! רכב, עולה כי 71 אחוזים מאיתנו לא פועלים למען הסביבה ול-21 אחוזים בכלל לא איכפת

בשבוע החולף נערך בוואלה! רכב סקר לבחינת המודעות וההנעה לפעולה של הציבור לטובת איכות הסביבה. בסקר זה השתתפו 3,306 מצביעים וממנו עולה תמונה עגומה: 71 אחוזים מהמצביעים מעידים על עשיה מועטה או אם בכלל לטובת הסביבה, כאשר 21 אחוזים מהם אף ציינו כי נושא זה כלל לא חשוב עבורם.

לעומתם, בחלק מ-29 האחוזים הנותרים, רק 15 אחוזים מהמצביעים הודיעו כי הם משתדלים להשתמש פחות ברכב במטרה למנוע ככל הניתן פגיעה בסביבה. אליהם מצורפים 8 אחוזים אשר בחרו לוותר על המכונית לטובת אופניים ורק 6 אחוזים מכלל המצביעים מספרים שהחליפו את מכוניתם באחרת היברידית המזיקה פחות לסביבה.

אלו נתונים מאכזבים לכל הדעות, במיוחד לאור העובדה שנושא איכות הסביבה נמצא באג'נדה הציבורית והעולמית ברמה יומיומית. ממחקרים סביבתיים שנערכו בישראל עולה כי עדיין הרוב המוחץ של הציבור הנע בדרכים, בוחר לעשות זאת ברכב פרטי ולרוב גם כשברכב נוסע אדם אחד בלבד. זאת גם כמובן בשל העדר חלופה בדמות תחבורה ציבורית ראויה ויעילה.

כמו כן, ע"פ נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (לשנת 2006) כלי הרכב הם האחראים לפליטה של 96% מכלל פליטת הפחמן החד חמצני בארץ, 32.4% מכלל פליטת תחמוצות החנקן, 86.5% מכלל פליטת הפחמימנים, 21.2% מכלל פליטת פחמן דו חמצני, גז החממה העיקרי וכן כמות משמעותית של פליטת חומר חלקיקי מרחף במיוחד במרכזי הערים ובגובה שפוגע ישירות במערכות הנשימה (מתוך אתר עמותת "אדם טבע ודין").

אביעד אורן, דובר עמותת "אדם טבע ודין" מוסר כי הטמעת המודעות לאיכות הסביבה לא יכולה לקרות ביום אחד ואמנם המגמה הירוקה נמצאת בתנועה מוגברת בשלוש השנים האחרונות, תהליך ההתעוררות של הציבור עשוי לארוך זמן ארוך של מספר שנים. הארגונים הירוקם מצדם כבר לא פועלים רק בגזרת הציבור והטמעת הנושא הסביבתי בו, אלא עברו לפעולות של הפעלת לחץ על הגופים השילטוניים. לסיום מציין אביעד, כי הוא מקווה שתהליך ההפנמה לא יארך זמן רב מדי - זמן שאין לא לנו ולא לסביבה בה אנו חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully