וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה עובדים במע"צ

אבי בר-אלי

7.1.2008 / 8:12

סמנכ"לית התכנון לשעבר במע"צ: "קבלת ההחלטות בחברה איטית, עמוסת ביורוקרטיה ובקרות; אחד עושה - שלושה בודקים"

ארבעה חודשים לאחר שהתפטרה מתפקידה כסמנכ"לית התכנון והביצוע בחברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) - חושפת בינת שוורץ את נסיבות עזיבתה. בראיון למגזין TheMarkerWomen תוקפת שוורץ את מנכ"ל מע"צ, אלכס ויז'ניצר, בטענה כי לא היה מעורב מספיק בפעילות היומיומית בחברה ומאשימה את המשנה למנכ"ל, יהודה בר-און, ב"ניהול כוחני".

"כחברה ממשלתית, מע"צ חולה בכל אותן מחלות המשותפות לכלל המערכת הציבורית", טוענת שוורץ, ומאבחנת: "קבלת החלטות איטית, ביורוקרטיה ובקרה על בקרה. אחד עושה - שלושה בודקים, במקום שאחד יבדוק ושלושה יעשו".

שוורץ טוענת כי החליטה על עזיבתה ברגע שלא זכתה לגיבוי מצד ראשי מע"צ, ומבקרת עוד בחריפות את "ההססנות והשיתוק" של המגזר הציבורי, ואת משקל היתר לו זוכים לטענתה היועצים המשפטיים בהליכי קבלת ההחלטות.

שוורץ, מתכננת מחוז ירושלים לשעבר, ומייסדת הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), חושפת בגילוי לב את דרכה רבת התהפוכות מבית משפחתה המסורתי, דרך חברותה בחברה להגנת הטבע ועד לימיה במשרד הפנים. היא מביעה חרטה על שהזניחה את ילדיה לטובת הקריירה הציבורית ומתפכחת מחזון הירוקים - לו היתה לטענתה, שותפה תמימה: "רק לאחר זמן ראיתי עד כמה המסרים של נציגי הירוקים הם מאוד חד מימדים, מאוד שטחיים ופשוטים", היא אומרת, "האילוצים של המציאות - מציגים תמונה הרבה יותר מורכבת".

מע"צ: "מדיניות של מנהל ציבורי תקין"

מחברת מע"צ נמסר היום בתגובה: "מבחן המציאות מאז הקמת החברה, הוא העדות הטובה ביותר בכל הנוגע להתנהלות החברה. שנת 2007 מסתיימת בניצול של % 100 מהתקציב. עמדנו במבחן התוצאה והפרויקטים היוצאים לדרכם, או מסתיימים בזה אחר זה, מדברים בעד עצמם. ההקפדה על הנהלים והליווי המשפטי, המוצגים כעת כמכשלה לכאורה, הם חלק מהתנהלות תקינה של כל חברת תשתית. מדיניות החברה לתגמל כראוי בעבור הצלחות ולנקוט בסנקציות כלפי מי שחרג מהתחייבויותיו, תואמת עקרונות של מינהל ציבורי תקין, על אף שיהיו מי שיקראו להתנהלות זאת "ניהול כוחני". החברה הלאומית לדרכים מודה לגב' שוורץ על תרומתה לחברה ומאחלת לה הצלחה בהמשך דרכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully