וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,500 דולר וגם לך יש מכונית

אשר שכטר

10.1.2008 / 11:43

יצרנית המכוניות ההודית טאטא מוטורס חשפה את המכונית הזולה ביותר בעולם. יש גם גרסה מפוארת

יצרנית המכוניות ההודית טאטא מוטורס חשפה היום, כצפוי, את המכונית הזולה ביותר בעולם, שתימכר עבור כ-2,500 דולר במטרה לשכנע את נוסעי האופניים והאופנועים ברחובות עריה של הודו לעבור לרכב בעל ארבעה גלגלים. ענקית הרכב האמריקנית פורד הכריזה בשבוע שעבר על החברה כמועמדת המובילה לרכישת המותגים היוקרתיים יגואר ולנד רובר.

המכונית שזכתה לשם נאנו הוצגה במהלך תערוכת הרכב הגדולה של ניו דלהי על ידי רטאן טאטא, יו"ר קונצרן התעשייה ההודי טאטא גרופ, החברה האם של טאטא מוטורס. מחירה הנקוב של המכונית, המכונה בהודו המכונית העממית, יהיה 100 אלף רופי (2,545 דולר) - כחצי ממחירה של המכונית הזולה ביותר הקיימת בשוק כיום.

הרכב החדש של טאטא הוא בעל ארבע דלתות וחמישה מושבים. לא הותקנו בו מערכת מיזוג אוויר, חלונות חשמליים או הגה כוח, והוא בעל מנוע בנפח 624 סמ"ק הנמצא בחלקה האחורי של המכונית המפיק 33 כוחות סוס.

"מדובר במכונית בטוחה וזולה המסוגלת לנוע בכל מזג אוויר – מכונית עממית, שעוצבה בהתאם לכל חוקי הבטיחות והסביבה ותהיה נגישה לכל", אמר טאטא בן ה-70, אשר סייע בעיצובה של המכונית המדוברת. הנאנו נועדה לאפשר להמוני התושבים בהודו, שאינם מסוגלים להרשות לעצמם לרכוש מכונית, לעבור לראשונה בחייהם מאופניים ואופנועים לרכב בעל ארבעה גלגלים. לדברי אנליסטים היא עשויה לחולל מהפכה בתעשיית הרכב העולמית.

השקתה של המכונית העממית אירעה על רקע צמיחתו המהירה של שוק הרכב בהודו, שצפוי לזנק בשנים הקרובות בחדות בעקבות התפתחותה הכלכלית המואצת של המדינה. עד שנת 2016, לדברי אנליסטים, צפויות מכירות המכוניות בהודו לזנק ביותר מ-300% ולהסתכם ב-145 מיליארד דולר. עד כה פיגרו מכירותיה של טאטא מאחורי אלו של היריבה היפאנית סוזוקי. הנמסיס מייצרת את המרוטי 800, הרכב הזול ביותר כיום בעולם ואחד מהפופולריים בשוק ההודי, שמחירו 4,800 דולר.

תכניותיה של טאטא לייצר את המכונית הזולה ביותר בעולם עודדו גם יצרניות רכב אחרות להכריז על כוונותיהן לייצר מכוניות זולות. רנו, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בצרפת, מנהלת בימים אלה מגעים עם יצרנית המכוניות ההודית בג'אג' אוטו בנוגע לתכנית פיתוח מכונית שתעלה כ-3,000 דולר. מנכ"ל רנו, קרלוס גושן, הכריז באוקטובר כי החברה תייצא את המכונית המוזלת שתבנה לארה"ב, שם תמכור אותה תמורת 5,000 דולר ליחידה.

הארגונים הסביבתיים בהודו ומחוץ לה, לעומת זאת, לא הגיבו בהתלהבות להשקתה של המכונית העממית. הפעילים הירוקים הזהירו כי מכוניתה החדשה של טאטא תוביל לעלייה דרמטית בזיהום האוויר בהודו ולפקקי תנועה. בראיון ל"פייננשל טיימס" בתחילת דצמבר ביקש טאטא להרגיע את החששות בנוגע לכמות גזי החממה שצפויה לפלוט המכונית החדשה: "אנחנו מייצרים מכונית שלא מזהמת יותר מאופנוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully