וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: כשהסטטיסטיקה טובה להם

ירון אדרי

10.1.2008 / 20:58

10 ימים מתחילתה של שנת 2008 וכבר גבה הקטל בכבישים 18 קורבנות. בקצב הזה נגיע ל-600 הרוגים השנה

שנת 2008 החלה אך לפני שבוע ומה נאמר לכם, המצב לא מזהיר בכלל. אתם יודעים מה, הוא אפילו עגום ושחור. היום, 10 ימים בלבד בתוך השנה החדשה, פחות משבועיים, וכבר אוישו להם 18 קברים חדשים בהרוגי תאונות, פי 2.5 מהתקופה המקבילה אשתקד, וזאת עוד לפני הרשימה שצפויה לנו בסוף השבוע הקרוב.

קברניטי המדינה אוהבים להתגאות בסטטיסטיקה, אך רק כשזאת טובה להם. "בשנת 2007 הצלחנו להוריד ב-6% את מספר ההרוגים בכבישים". כך קראו בראש חוצות שר התחבורה, השר לבטחון פנים וכבוד ראש הממשלה. הדגש בציטוט, שלא משנה כרגע רמת דיוקו, נמצא כמובן במילה הצלחנו. הם, לא אף אחד אחר. את הירידה הם לא זקפו לאותן 191 אלף מכוניות חדשות שעלו בשנה החולפת על הכביש, מכוניות שהעלו את רף הבטיחות הממוצע בהשוואה לזה של 2006 בעיקר בזכות מערכות מצילות חיים כמו ESP. הם גם לא זקפו את הירידה לגורם האנושי הידוע לשימצה, שרבים ממנו עברו בשנה האחרונה קורסים והשתלמויות לנהיגה נכונה. ושלא תטעו, הגורם האנושי שילם במיטב כספו הפרטי בכדי ללמוד את מה שלא לימדו אותו כשהיה צריך.

אולמרט, מופז ודיכטר. נכון, תהליך השלום חשוב ועל כן צריך ללקק לבוש בכל דרך אפשרית. שר האוצר בר-און, ההחלטה להילחם בזיהום האוויר גם היא חשובה לא פחות. אבל תגידו, למישהו מכם עברה בראש המחשבה מה עלינו? מדוע אנחנו צריכים לשלם במיטב כספנו בכדי להמר על החיים מדיי יום?

אם נלך בדרכם של הפוליטיקאים ונצמד לסטטיסטיקה שאותה הם כל כך אוהבים, נגלה שבקצב הנוכחי ימותו השנה יותר מ-600 איש, עלייה של כמעט 50%. אז איפה השינוי שאתם כל כך הייתם גאים לרשום לזכותכם? אולי באמת היה לכם מזל. איפה החינוך שסוף סוף השכלתם להבין את חשיבותו? מסתבר שהפרסום המסיבי הוא לא הדרך לכך. ואיפה האכיפה שהבטחתם? כן, היא עדיין מתמקדת במקום בו גם ככה אין תאונות דרכים. אז תגידו, איך זה שאנחנו אשמים בתאונות ולכם נרשמות ההצלחות? אתם יודעים, זאת לא בושה להגיד "טעיתי", מקסימום לא יבחרו בכם יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully