וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן ג'טה עולה למסלול

12.1.2008 / 17:24

פולקסווגן מנצלת את תערוכת אוטוספורט בברמינגהם לשם הצגת גרסת מסלול חדשה לג'טה עם מנוע ה-TSI

אחרי שהריצה באופן מוצלח את מנוע ה-TSI בליגת המירוצים 'גולף קאפ' במשך שנה, פולקסווגן מציגה בתערוכת רכבי המירוץ שמתקיימת בברמינגהם שבאגליה את הג'טה TSI למסלול. הרייסרית החדשה, מבוססת על הג'טה שאתם מכירים ובחזיתה שוכן מנוע ה-TSI המהפכני של פולקסווגן. מנוע זה נעזר במגדש 'על' (סופרצ'ארג'ר) ובמגדש טורבו יחדיו כדי להפיק בגרסתו העממית 170 סוסים מ-1,400 סמ"קים בלבד, כאשר מגד' ה'על' מספק את הנשימה למנוע בסל"ד הנמוך ומגדש הטורבו מספק את הנשימה בסל"ד הגבוה. שיטה זו מאפשרת למנוע לקבל כוח רציף בכל תחום פעולה וללא השהיות.

אולם לאחר שפולקסווגן נכנסו לשותפות טכנולוגית עם החברות 'סופרצ'יפ' (תוכנות ניהול מנוע), 'מילטק ספורט' (מערכות פליטה ספורטיביות) ו'טורבו דיינמיקס' (מגדשי טורבו), הם הצליח לחלץ ממנוע קטן נפח זה 60 סוסים נוספים והספקו עומד כעת על לא פחות מ-230 כ"ס. מנוע זה שודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים ובה הותקן גם דיפרנציאל מוגבל החלקה.

כך בונים מכונית מירוץ

בנוסף לכך ובהתאם לדרישות התובעניות של המסלול, הג'טה הזו פורקה לגמרי, ריתוכי השילדה חוזקו עוד יותר ובה הותקן גם כלוב בטיחות בתקן FIA. את המתלים הנוחים מהכביש החליפו קוילאוברים מבית KW, אליהם נוספו גם מוטות מייצבים מתכווננים מלפנים ומאחור וכן כריות 'בושינג' קשיחות. על בלימת 1,223 הקילוגרמים אחראים דיסקים בקוטר 360 מ"מ וקאליפרים עצומים עם לא פחות מ-12 בוכנות כל אחד. אלה ישכנו בתוך רביעיית חישוקים בקוטר 18 אינטש אשר עליהם יולבשו צמיגי סליקס או צמיגי גשם במידות 225/40.

מירוצי ה'פולקסווגן רייסינג קאפ' יחלו ב-24 במרץ השנה ובהם יתחרו גם עיתונאי רכב וספורט מבריטניה. אולם, בקרוב יתפתח סבב מירוצים נוסף, הפעם בארה"ב ובו יתחרו הנהגים במכוניות ג'טה המונעות על ידי מנועי הדיזל של החברה – TDI.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully