וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז פיתוח של רנו בישראל?

דניאל שמיל

13.1.2008 / 9:26

נשיא רנו קרלוס גוהן יבקר בישראל. במהלך ביקורו ייפגש עם הנשיא שמעון פרס, ראש הממשלה, שר האוצר ובכירים במשק

קרלוס גוהן, נשיא תאגיד רנו-ניסאן, יבקר בישראל ב-21 בינואר וישתתף בטקס השקת מיזם המכונית החשמלית. שם צפוי הוא להכריז על חלקה של רנו במיזם, הכולל הקמת מרכז פיתוח גדול בישראל. בטקס ההשקה ייפתח שלב הניסוי במיזם המכונית החשמלית, בהיקף של עשרות מכוניות. במהלך ביקורו ייפגש נשיא רנו עם נשיא המדינה, שמעון פרס, וכן עם ראש הממשלה, שר האוצר ובכירים במשק.

רנו-ניסאן היא יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם, והיא צפויה להשקיע מאות מיליוני דולרים בהקמתו של מרכז מחקר ופיתוח גדול בישראל, שיכלול מעבדות ניסוי. בכך הופכת רנו ליצרנית הרכב הראשונה המקימה מרכז פיתוח בארץ. במרכז ייערכו כל שלבי הפיתוח של המכונית. עם זאת, נראה שכלי הרכב החשמליים לא ייוצרו בישראל. מיזם המכונית החשמלית, בראשו עומד יזם ההיי-טק שי אגסי, מיועד ליצור בארץ תשתית לטעינה של מאות אלפי מכוניות מונעות חשמל וידידותיות יותר לסביבה, שיחליפו בהדרגה את המכוניות המזהמות שמצוידות במנועי בנזין או דיזל. המודל הכלכלי של המיזם מבוסס על זה של החברות הסלולריות, קרי, תשלום חודשי על השימוש ברשת ההטענה החשמלית. המכונית החשמלית לא תזהם את האטמוספירה בעצמה, אולם תהליך הפקתו של החשמל לא יהיה נקי מזיהום. היתרונות הסביבתיים שמעבר לאנרגיה חשמלית במכונית היא הרחקת הזיהום ממרכזי האוכלוסיה, הפחתה בשיעורי הזיהום וביטולו של מפגע הרעש.

ביום ראשון, תצביע הממשלה על הצעת שר האוצר ל"מיסוי ירוק". לפי הצעה זו, יעמוד מס הקנייה על כלי רכב שאינם מזהמים, כמו המכונית החשמלית, על 10% בלבד. זאת לעומת 78% לכלי רכב מזהמים.

שי אגסי משמש כמנכ"ל חברת Better Place המנהלת את המיזם. הוא בן 40, יזם היי-טק שפיתח כמה טכנולוגיות בתחום התוכנה, ושימש כחבר הנהלה בחברת SAP הגרמנית. למיזם גויסו כבר השקעות בסך 200 מיליון דולר, חלקן מהחברה לישראל. יו"ר החברה לישראל, עידן עופר, ישמש גם ביו"ר חבר המנהלים של המיזם. אחד התומכים הנלהבים ביותר במיזם הוא נשיא המדינה, שמעון פרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully