וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובוטי החדש של וולוו

ירון אדרי

13.1.2008 / 10:47

וולוו הציגה את גרסתה ל-DSG. לפאוורשיפט 6 יחסי העברה והוא ישודך למנוע הטרבו דיזל 2.0 ליטר

בתחילת האלף הנוכחי הציגה פולקסווגן את תיבת ה-DSG, גיר רובוטי כפול מצמדים שאיפשר לשלב בין היתרונות של גיר ידני ואלה של גיר אוטומטי. כעת, משתמה ההגנה בפטנט, מתחילות שאר יצרניות הרכב להציג את גרסתן ל-DSG ואפילו האיבו 10 של מיצובישי קיבלה גיר כזה.

מי שתתחיל לשווק באירופה את גרסתה כבר בחודש הבא היא וולוו. לגיר שמכונה פאוורשיפט, 6 יחסי העברה ובשלב הראשון הוא ישודך לגרסאות הטורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר (136 כוחות סוס, 32.6 קג"מ) של ה-C30, S40 וה-V50. מחיר גרסאות אלה יהיה גבוה בכ-1,800 יורו מהגרסאות הקיימות.

גיר הפאוורשיפט דומה לדור הראשון של ה-DSG עם 2 קלאצ'ים רטובים כשאחד אמון על החלפות ההילוכים האי זוגיים והרוורס והשני על הזוגיים. להזכירכם, עיקרון הפעולה פשוט ובזמן שהגיר נמצא בהילוך אחד, ההילוך הבא אחריו כבר מוכן לשילוב מיידי. עיקרון זה גורם להעברת הילוכים מהירה וחלקה שאינה מורגשת כפי שקורה בתיבות הרובוטיות הרגילות.

פרט לנוחות, הגיר מפחית את נפילת הכוח שבין הילוך להילוך, וכך הוא עוזר לשיפור הביצועים ומנגד, עוזר לשיפור צריכת הדלק. ב-C30 למשל, תעמוד התאוצה ל-100 קמ"ש על 9 שניות וצריכת הדלק תעמוד על 17 ק"מ לליטר. כאן חשוב להזכיר כי פועל יוצא מכך הוא ההפחתה בפליטת ה-CO2 שתעמוד כעת על 156 גק"מ.

בקרוב תוצג תיבת הילוכים דומה אצל יצרניות רבות אחרות, אולם נראה כי עדיין לקונצרן פולקסווגן היתרון. בחודש שעבר הוצג דור ה-DSG החדש ולו 7 יחסי העברה שמשפרים עוד יותר את צריכת הדלק ופליטת ה-CO2. כעת נותר להמתין לשאר התיבות שינסו לערער את מעמדה של ה-DSG.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully