וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך למעלה

ירון אדרי

14.1.2008 / 10:20

פורד חושפת בתערוכת דטרויט את הדור הבא לרב המכר F-150. ואם הוא לא יעזור לה להתרומם, האם הוורב סדאן תעשה זאת?

האמריקנים עוברים למכוניות שאוכלות בריא. זה כבר אינו סוד ועל כך כתבנו לכם לא אחת. אבל האם האמריקנים בעצמם יתחילו לאכול בריא? אם נאמין לחזון של פורד, סביר להניח שכן. אחרת, אין כל הסבר להצגתה של מכונית סופר מיני בתערוכת הרכב הגדולה של דטרויט.

הוורב קונספט הוצגה לראשונה בתערוכת פרנקפורט 2007 עם לא מעט רמיזות לכך שמדובר בדור הבא של הפיאסטה. חלוצת המשפחה הייתה גרסת ה-3 דלתות. חודשיים לאחר מכן, הציגה פורד בתערוכת שנגחאי את גרסת הקונספט לסדאן 4 דלתות. כעת, שוב בפער של חודשיים, מציגה פורד את הגרסה האמריקנית לאותה סדאן.

לדברי פורד, סגמנט הסופר מיני הולך וצובר תאוצה בשוק האמריקני ועל כן חשוב להם לתכנן היטב את העתיד. רק לאחרונה שידרה פורד אותות מצוקה לאחר שבנוסף לקשיי היומיום שלה, הדיחה אותה טויוטה מהמקום השני בטבלת המכירות בארה"ב. לכאן בדיוק אמורה להיכנס הוורב שתהפוך למכונית הגלובלית החשובה של פורד עם מכירות באירופה, אסיה ואמריקה הצפונית.

הוורב השלישית בסדרה אינה שונה בהרבה מהסדאן שהוצגה בסין. בכדי להתאימה קצת יותר לטעמם של האמריקנים, שונה במעט עיצוב החזית שהפך מעט אגרסיבי יותר. פורד מספרים לנו כי הוורב תעשה שימוש במנוע 4 צילינדרים ידידותי לסביבה וכוחו יעבור לציר הקדמי. האם יהיו אלה מנוע האקובוסט וגיר הפאוורשיפט של וולוו (שנמצאת בבעלות פורד, בינתיים) עליהם סיפרנו לכם כאן בוואלה! רכב? את זה נדע רק בחודשים שיבואו כשעתידה של הוורב בארה"ב יהיה קצת יותר בהיר. הצגת הגרסה הסדרתית צפויה להיות ב-2010.

רב מכר ושמו טנדר

חייה של פורד בארה"ב אינם קלים, את זה כבר קראתם קודם, אבל הטנדר F-150 הוא עדיין הרכב הנמכר ביותר שם. בפורד יודעים שאסור להם להיות שאננים ולפני שגם מכאן הם יחטפו סטירה, הם מציגים את הדור החדש.

השינוי מתחיל בעיצוב החזית חד עם הגריל המרובע הדומה לזה של האח הגדול F-350 אותו פגשתם במבחן וואלה! רכב. שאר הרכיבים כמו התאורה והפגוש הקדמי, הם אבולוציה לאלה שוצגו בגרסת הקונספט של 2006 סופר צ'יף. שינויי עיצוב הגיעו גם לחלקו האחורי של הטנדר. שינויים נרשמים גם בתא הנוסעים שהפך למרווח יותר.

בכל הקשור ליחידות כוח, ייעשה הטנדר שימוש ב-3 גרסאות V8. לראשון נפח של 4.6 ליטר ו-2 שסתומים לצילינדר, לשני 3 שסתומים לצילינדר ואילו המנוע החזק יהיה גם הוא עם 3 שסתומים, אך ניפחו יעמוד על 5.4 ליטר וניתן יהיה לתדלקו בביואתנול בתקן E85. תיבה אוטומטית 4 הילוכים תשרת את המנוע הראשון ותיבת 6 הילוכים חדשה את שני האחרים. ומה עם מנועים חסכוניים יותר כמו דיזל או האקובוסט החדש? רק ב-2010.

הטנדר החדש יוצע ב-35 גרסאות מרכב שונים ב-7 רמות גימור. ל-6 רמות הגימור הקיימות תתווסף רמה שביעית בשם פלטינום. זאת תקבל מעטה כרום לגריל, חישוקי סגסוגת בקוטר 20 אינטש, יריעות עור ואלומיניום לדשבורד וקונסולה מרכזית שונה. מערכות בטיחות כמו בקרת יציבות והתהפכות יופיעו כסטנדרט בכל הדגמים.

יום הולדת שמח לקארול שלבי

קארול שלבי, אחד מהאנשים המוערכים ביותר בעולם הרכב ואביה הרוחני של מכונית השרירים, חוגג יום הולדת 85. לכבוד המאורע, תכננו בפורד להוריד בדיוק ביום חגו את המכונית הראשונה ל-2008 מהגרסה החזקה למוסטאנג, השלבי GT500KR.

ל-KR, שתיוצר המהדורה מוגבלת של 1,000 יחידות, מנוע V8 בנפח 5.4 ליטר המפיק תודות למגדש 'על', 540 כוחות סוס ו-70.5 קג"מ. לתיבת ההילוכים 6 יחסי העברה ידניים והכוח עובר כולו אל הציר האחורי שיזכה לדיפרנציאל יותר "קרבי". השלדה עצמה הונמכה ב-20 מ"מ משל המוסטאנג הסטנדרטית ולא מעט קארבון ואלומיניום עוזרים לה להפחית ממשקלה.

וכאן המקום לאחל לשלבי מזל טוב ואריכות ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully