וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוח קרבית במאזדה

ירון אדרי

14.1.2008 / 10:33

שלדת מירוץ, 3 מנועים רוטוריים ועיצוב עתידני. האם הפוראי רומזת על עתיד ספורטיבי יותר במאזדה? ויש גם RX8

'זום זום', כך מכנה מאזדה את פילוסופיית החיים שלה בשנים האחרונות. לא עוד מכוניות אפורות, אלה כאלה שניראות טוב ומעניקות לבעליהן הנאה מנהיגה. ואכן, ניתן לומר שהיא מצליחה לעשות זאת לא רע במכוניות הסדרתיות שלה. אז אם כך, מדוע לא להעיז קצת יותר עם מכוניות הקונספט? אמרו ועשו.

בתערוכת לוס אנג'לס של 2006, הוצג קו העיצוב העתידי של מאזדה, נגרה, עם מכונית הקונספט בעלת אותו השם. מאוחר יותר, הוצגו הריוגה בתערוכת דטרויט, ההאקזה בז'נבה והטאיקי בטוקיו. מאחורי כל אחת עמד רעיון שונה, אך קו העיצוב עשה שימוש באותם המאפיינים. לפני כחודש סיפרנו לכם על כוונותיה של מאזדה להציג את הפוראי, מכונית 'על' החמישית בסדרה, וכעת בתערוכת דטרויט היא אכן עושה זאת.

הרעיון שעומד מאחורי הפוראי נמצא במסלול המירוצים והיא אכן נראית כמו מכונית מירוץ שרק ממתינה לאור הירוק. את השלדה משאילה הפוראי מהקוראג' C65, מכונית המירוץ שנבנתה יחד עם חטיבת הספורט 'מאזדהספיד', שהתחרתה בהצלחה בסדרת מירוצי הסיבולת האמריקנית בשנים 2005 ו-2006. בין השלדה המצליחה והעיצוב העתידני, שוכנים להם 3 מנועים רוטוריים חובבי דלק בריא מסוג אתאנול 100%, המפיקים יחדיו 450 כוחות סוס. אלה מביאים את הפוראי למהירות מירבית של 290 קמ"ש.

בחטיבת העיצוב האמריקנית של מאזדה, האחראית על הפוראי, מוסרים כי היא אמנם לא תגיע לייצור, אך מאפיינים רבים מעיצובה יעשו דרכם לדגמי העתיד. פנסי החזית, קימורי העיצוב שגם משפרים את המבנה האווירודינמיים, הגריל ועוד. כעת, כל שנותר זה להמתין ולראות מה מכאן יגיע למאזדה 3 הבאה.

RX8, עדכון פרטים

בסוף השבוע האחרון קיבלנו טעימה מה-RX8 הבאה והנה מגיע הארוחה מלאה. לעיצוב החדש שמקבלת המכונית מבחוץ ומבפנים, ועל כך כבר סיפרנו לכם, מצטרף המנוע הרוטורי המוכר. זה יוצע ב-2 גרסאות, 205 כוחוס סוס וגיר ידני 5 הילוכים או 231 כוחות סוס וגיר ידני 6 הילוכים. יחס ההעברה בדיפרנציאל קוצר בכדי לאפשר תאוצות מהירות יותר מבדגם היוצא.

אלא שלפי מאזדה, השינוי הספורטיבי לא מגיע מהמנוע היחודי או מהגיר. בכדי לשפר את הדרך בה יועבר הכוח לאספלט, הקשיחו המהנדסים את השלדה והמרכב. מבנה המתלים וזוויות ההיגוי שונו גם הם לטובת אחיזה גבוהה יותר במקום בו הישורות נגמרות. רצפת המכונית גם היא הונמכה בכדי להוריד את מרכז הכובד.

ואם זה לא מספיק, מוצעת חבילת ספורט בשם R3 הכוללת מתלים ספורטיביים עוד יותר מגובים בבולמים מבית בילשטיין, חישוקי 19 אינטש קלים וכנף אחורית חדשה. כיסא ספורט של רקארו ידאג לאחוז גם את הנהג שייזכה לאבזור ברמה הגבוהה ביותר.

ה-RX8 הוצגה בשנת 2002 ומאז מכרה כ-170 אלף יחידות ברחבי העולם. המכונית זכתה בעשרות פרסים, בעיקר בשל היותה היחידה בעולם עם מנוע רוטורי בייצור המוני. יחד עם הפוראי, מציינת מאזדה 40 שנים למנוע זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully