וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימוש כוונות

15.1.2008 / 9:56

קאיה מסירה את הלוט מעל SUV חדש בתערוכת דטרויט. יש לו מנוע V8 עם 300 סוסים ושבעה מושבים. בקרוב אצלנו?

לפני כחודשיים, חשפנו בפניכם איור ראשוני של SUV חדש מבית קיה העונה לשם בורגו (Borrego) וזמן לא רב אחר כך, אף הודיעה קיה על החלפת היבואן הישראלי מחברת סמל"ת לחברת טלקאר, כך שבהחלט אפשר לדבר על התפתחות בקרב היצרנית הקוריאנית גם מבחינה עולמית וגם מבחינה מקומית.

אולם, עד שנראה שינוי כלשהו בארץ, קיה חושפת רשמית רכב כביש שביל חדש שאמור לסייע לה בכניסה אל השוק האמריקני. כצפוי, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות הרכב שהאמריקנים הכי אוהבים, כלומר SUV גדול ומודרני. ואה, כן, רצוי שבחזיתו ישכון גם מנוע V8.

וזה בדיוק מה שבנו מהנדסי קיה - הבורגו מציע מידות ענק (במונחים ישראליים): אורכו עומד על 488 ס"מ, רוחבו על 191.5 ס"מ ובסיס גלגליו נמתח על כמעט 3 מטרים שלמים. למה צריך ממדים שכאלו? כדי שיוכלו למקם בתוכו שבעה מושבים בגודל מלא וגם כי ככה אוהבים האמריקנים את ה-SUV שלהם.

בחזיתו ישכנו שני מנועים: הקטן שבניהם יהיה V6 בנפח 3.8 ליטר והגדול יהיה V8 בנפח 4.6 ליטר שהספקו עומד על 300 סוסים. זהו מנוע ה-V8 הראשון מתוצרת קיה והם מאמינים כי גרסה חזקה זו תהווה את עמוד התווך של מכירות הבורגו בארה"ב.

את הכוח יוכל הבורגו להעביר לכל הגלגלים, אך גם לזוג בלבד, בהתאם להזמנת הלקוח, ובו תותקנה כסטנדרט שלל מערכות בטיחות אלקטרוניות כמו ABS, EBD, בקרת יציבות (ESP), בקרת משיכה, בקרת ירידה במדרון, בקרת טיפוס בעליה, בקרת לחץ אוויר בצמיגים וכן 6 כריות אוויר.

בתא הנוסעים טוענים קיה שתוכלו למצוא איכות משופרת מאוד של החומרים והרכבתם וכן תוצע אפשרות להתקין גם מערכת שמע מתקדמת (רדיו לוויני) מבית אינפיניטי עם מגבר (600 וואט), צ'ינג'ר ואפשרות להפעיל נגני שמע חיצוניים.

הבורגו יגיע לאולמות התצוגה בארה"ב בקיץ הקרוב (שיווקו במזרח יחל כבר החודש) ויתכן שלאחר שזה יקבל תקינה אירופית, אף נזכה לראותו גם אצלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully