וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר בדטרויט – עניין של חשמל

ירון אדרי

14.1.2008 / 14:12

האם החשמל יפתור לקרייזלר את הצרות הכלכליות? 3 מכוניות הקונספט שמוצגות בדטרויט מסמנות לנו שכן. אולי

זוכרים שסיפרנו לכם על מצבה הלא מזהיר של פורד? זה מתגמד לעומת מצבה של קרייזלר שמוכנה לקנות את הצרות של המתחרה. מאז הצליחה דיימלר להיפטר מהקונצרן האמריקני המפסיד, מתקשה הרוכשת החדשה סראברוס ליישר את הקו וכמו פורד, גם היא מקווה שמתערוכת דטרויט תגיע הישועה. לתערוכה מביאה קרייזלר 3 מכוניות קונספט חדשות, אחת לכל מותג שברשותה. באופן לא מפתיע, כל אחת בדרכה מציעה ידידות לסביבה.

לשם וויאג'ר חשיבות גדולה מאוד לחברה. בעבר, המיניוואן שהמציא את הסגמנט היה זה שהציל אותה מפשיטת רגל. האם יש כאן משום רמיזה למצבה הקשה? בכל מקרה, הוויאג'ר קונספט מתאים לפי החברה ל-4 נוסעים שמחפשים את כל מה שיש במטוס סילון פרטי - אלגנטיות, פשטות ושלווה – וזאת עם קצת פחות גאדג'טים.

אבל העיקר נמצא מתחת למכסה המנוע, שם שוכנת לה יחידת כוח חשמלית בהספק של 268 כוחות סוס. מצברי הליתיום המזינים את המנוע, מספיקים לשימוש יומיומי שלפי המהנדסים לא עולה 64 ק"מ. אז נכון שלא מדובר במנוע סילון, אך זה יביא את המכונית ל-100 קמ"ש בזמן מכובד של פחות מ-8 שניות. למי שרוצה להרחיק קצת יותר, מנוע משני מסוג תא דלק יאפשר לכם לנסוע 420 ק"מ נוספים והכל, מבלי להפיק גזים רעילים.

ג'יפ רנגייד קונספט

אם את הדרך 'בית-עבודה' תעשו עם הוויאג'ר, לטיולים בחיק הטבע נועד הרנגייד קונספט של ג'יפ. רכב השטח הקומפקטי הדו מושבי, מתחיל לחיות היכן שהאספלט נגמר והזוג הרומנטי יגיע ללא כל בעייה למרכזי הדיונות או האיזורים הסלעיים שם יעמדו לרשותם הילוך כוח נמוך ודיפרנציאל ננעל.

כמו הוויאג'ר, גם לרנגייד מנוע חשמלי וטווח של 64 ק"מ, אולם בכדי להיכנס לשטח וממנו גם לצאת, דרוש מנוע נוסף. כאן נכנס לתפקיד מנוע הדיזל בלוטק בנפח 1.5 ליטר אשר מפיק 115 סוסים שלגימת ליטר סולר אחד מספיקה להם לכמעט 47 ק"מ של דהירה.

דודג' ZEO קונספט

לא טעינו. האות R לא הוחסרה משמה של מכונית הקונספט, אך המילה ZERO אכן נמצאת בתוכה. שאר האותיות מציינות את צמד המילים Emission Operation שבתרגום פשוט לעברית מדובר בראשי התיבות של פעולה באפס פליטה.

מכונית הקופה 2+2 החשמלית אינה תחליף לווייפר, אך היא בהחלט ממשיכה את המורשת מבית דודג'. לדברי מעצבה ביל זנג, המכונית שוברת את כל מה שהיה ידוע ומוכר עד היום כמכונית חשמלית. המנוע, כמו בוויאג'ר, מפיק 268 כוחות סוס והסוללות מספיקות לקצת יותר מ-400 ק"מ נסיעה. ההנעה כצפוי אחורית והתאוצה הקלאסית עורכת פחות מ-6 שניות. עם מנוע כזה, מי בכלל צריך מנוע HEMI זללן דלק ומזהם לא קטן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully