וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרודסטר של לקסוס

ירון אדרי

15.1.2008 / 16:59

חשבתם שמכונית יוקרה חייבת להיות שמרנית? בלקסוס ינסו לשכנע אתכם אחרת עם ה-LF-A רודסטר

כיצד צריכה להיראות מכונית ספורט ביצועיסתית אמיתית? בדיוק כמו ה-LF-A קופה אומרים בלקסוס ורק בכדי לחדד עוד קצת את הרעיון, הלכו והורידו לה את הגג. למען האמת, השאלה היותר מתבקשת היא מה ללקסוס ולרודסטר דו מושבית?

כנראה שגם למותג הפרימיום של טויוטה ישנן פנטזיות ורצון לצאת מהשמרנות היוקרתית ורודסטר הזועקת אדום בהחלט יכולה לעזור להם. עם יד על הלב, העיצוב בהחלט מצליח לעשות עלינו רושם לא רע. ובכל זאת, כיצד מתנהגת הרודסטר לעומת הקופה? לדברי לקסוס, שמירה על גוף הקארבון והאלומיניום אמורה לשמור על הקשיחות המבנית גם ללא הגג.

ובכדי שגם יהיה שימוש לקשיחות מבנית, חשוב לקבל גיבוי מהמנוע. כאן נכנס לפעולה ה-V10 בנפח 5.0 ליטר אשר מפיק 500 כוחות סוס ומאיץ את ה-LF-A רודסטר כל הדרך עד לקצת יותר מ-320 קמ"ש. גם קשיחות מבנית מתקשה להתמודד עם מהירות כה גבוהה ועל כן נוספה למכונית כנף אחורית מתכווננת לשיפור ההצמדה. צמיגי 265/35R20 מקדימה ו-305/30R20 מאחור יוסיפו משלהם לאחיזה. ובכדי להגיע מ-320 וקצת חזרה לעמידה, קיבלה הרודסטר זוג דיסקים מחוררים בקוטר 361 מ"מ וקאליפרים 6 בוכנות מקדימה ו-345 מ"מ פלוס 4 בוכנות מאחור.

חלוקת משקל שווה בין חלקה הקדמי של המכונית לחלקה האחורי תורמת גם היא לחידוד ההתנהגות. לכן, מוקם המנוע בין הציר הקדמי לתא הנהג. 2 רדיאטורים גדולי מידות שאמונים על קירור המנוע, מוקמו מעל ל-2 הגלגלים מאחור בכדי לעזור עוד קצת לאיזון. האוויר לקירור הרדיאטורים מגיע מצמד יחידות הגריל השוכנות מתחת לפנסים המעוצבים שמאחור. לקסוס טורחים להסביר כי העברת הרדיאטורים עזרו למעצבים לפסל את החזית.

כפי שכבר ציינו, התוצאה לטעמנו בהחלט יפה, למרות שחלקה הקדמי נראה פחות מקורי ויותר כמו דור חדש ל-S2000 של הונדה המתחרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully