וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שוקלים 300 סוסים?

ירון אדרי

16.1.2008 / 9:49

לדאבל R של ברוקס הספק של 300 כוחות סוס ומשקל של 500 ק"ג בלבד. כמה זמן יקח לה להאיץ ל-100 קמ"ש?

בזמן שהתותחים הכבדים מפציצים את דטרויט, המים השקטים חודרים עמוק בבירמינגהאם. תערוכת 'אוטוספורט 2008' שפותחת לבריטים את השנה, היא כר דשא מצויין עבור כל אותן יצרניות קטנות השומרות על גחלת הייצור של מכוניות הספורט הטהורות בבריטניה.

אחרי שסיפרנו לכם על ה-MMI אבוקט החדשה, מצטרפת לשורת הדו מושביות הפתוחות גם הדאבל R של ברוקס, יצרנית קטנה נוספת שמתמחה בייצור מכוניות קלילות. משקלה של ה-R עומד על כ-500 ק"ג ואם נתון זה לא מספיק קל בפני עצמו, בא מנוע הדורטק של פורד מלווה במגדש 'על' - בניה מיוחדת של 'נובל מוטורספורט' - ותורם 300 סוסים למערכה. יחס ההספק משקל, הדרך היותר נכונה למדוד מכונית שכזאת, עומד על 580 כוחות סוס לטון.

וכיצד בה יחס ההספק משקל לידי ביטוי באספלט? 3 שניות בלבד נדרשות ל-R לעשות את כל הדרך מ-0 ל-100 קמ"ש ולחיצה עקבית על הדוושה הימנית תביאה עד ל-265 קמ"ש. לא מעט כשלוקחים בחשבון שלמכונית חסרים גג, חלונות ושמשה קדמית. הבלימה גם היא מושפעת לטובה מהמשקל ורק לאחרונה נמדדו לגרסה אטמוספרית של ה-R קצת פחות מ-4 שניות להגיע לעצירה מוחלטת מ-160 קמ"ש. גרסת ה'על' צפויה לעשות זאת אף מהר יותר.

ואם חשקה נפשכם בדאבל R ובגבולות הממלכה המאוחדת אתם חיים, 40 אלף פאונד (כ-320 אלף שקלים) והיא שלכם. ארנקכם לא מספיק עמוק ואתם צריכים להסתפק במועט? 23 אלף ואתם הבעלים של גרסת ה-2.0 ליטר האטמוספרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully