וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים (שוב) בדטרויט

16.1.2008 / 11:27

יצרניות הרכב הסיניות מודיעות רשמית על כוונה לפרוץ לעולם המערבי, בעזרת טנדרים, SUV ועם מכונית חשמלית

לפני שנה בדיוק, כאשר לתערוכת דטרויט הגיעו יצרניות רכב סיניות, הן זכו ליחס מיוחד – בעיקר ללעג, אבל השבוע, כאשר הן ניצבות שוב בתערוכת דטרויט, כבר לא ניתן להתעלם מהן. היצרנית הראשונה היא צ'אנגפנג, אשר הודיעה כי בכוונתה לפרוץ את גבולות סין כבר לקראת סוף שנת 2009, לא רק על ידי יצוא מכוניותיה, אלא אף על ידי הקמת מפעלי יצור באירופה וארה"ב, כדי להתקרב ככל הניתן אל קהל היעד. נכון לרגע זה, מחפשת היצרנית הסינית משווק אירופי.

בינתיים, מסתפקת צ'אנפנג בהצגת שני כלי רכב חדשים: SUV העונה לשם ליאבאו CS7 וכן את מכונית הנוסעים הראשונה של צ'אנגפנג, ה'קיילין' אשר עוצבה על ידי סדנת העיצוב האיטלקית פינינפרינה.

צ'אנגפנג הסינית לא מרחיבה בפרטים אודות שני כלי הרכב החדשים וכן ניכר שינוי בגישת ההצגה: בתערוכה הקודמת ניסו המלוכסנים למשוך תשומת לב בעזרת סרט תעמולה סיני שהוקרן במקום ואילו השנה מוסר לי ג'יאנקסיאן יו"ר צ'אנגפנג, כי החברה לא תעורר סנסציות אלא תנסה להבליט את השיפור המשמעותי באיכות כלי הרכב החדשים . עוד הוא הבטיח כי בכוונתו להפוך את ההגעה לתערוכת דטרויט לנוהג ואף להיכנס לשוק האמריקני בתוך שנתיים.

הבאי זונגסינג

יצרנית הרכב הסינית הבאי זונגסינג הייתה אולי הנועזת ביותר בהצהרותיה לכבוש את ארה"ב בתערוכת דטרויט. למרות שאף מכונית עדיין לא דרכה על כבישי ארה"ב, וטרם הועברו כלי הרכב מבחני בטיחות או זיהום אוויר, בצ'מקו, אשר נבחרה לשווק את מכוניות החברה בארה"ב מצהירים כי תוך שנה הם יסתערו על השוק המקומי.

לדבריהם, כ-150 סוכני פורד לשעבר ובהווה הביעו עניין רציני בשיווק מכוניות אלה וכן מספר סוכני שיווק של טויוטה אשר רוצים להעשיר את מספר הדגמים המוצעים, כך שתוך זמן קצר יהיו לחברה כ-400 משווקים ברחבי ארה"ב. צ'מקו אפילו גייסו את סטיב סלין כדי לפקח על המערך הטכני של שיווק מכוניות אלה.

את דריסת הרגל הראשונה בשוק האמריקני מתכננת הבאי זונגסינג לעשות בעזרת שני כלים בעלי פוטנציאל: SUV אופנתי (שדומה באופן מחשיד להונדה CRV) וכן כמובן טנדר בעל ארגז פתוח (שגם כן נראה דומה מדי למאזדה BT50).

BYD מפתיעה ומחשמלת

מבין 5 יצרניות הרכב הסיניות, BYD הייתה אולי המסקרנת מכולן. למי שלא מכיר, מדובר ביצרנית רכב מהצעירות בעולם אשר החלו לפעול רק ב-2003. עד אז עסקה BYD בייצור סוללות למכשירי טלפון סלולאריים עבור מוטורולה ונוקיה, ורק לאחר שהחברה רכשה יצרנית רכב קטנה ומקומית, עלה הרעיון לשלב בין הידע שנצבר בייצור סוללות לבין ייצור המכוניות.

כוכבת השילוב המוטורי-סלולארי היא ה-F6. לטענת BYD, מכונית זו בייחוד הטכנולוגיה שבה, יגרמו למהפכה עולמית בתחום הרכב, משום שלא מדובר ב"עוד מכונית היברידית". הטכנולוגיה של BYD נקראת דואל-מוד והיא כוללת הנעה חשמלית, כאש מנוע הבנזין המצורף משמך אך ורק לטעינת הסוללות במקרה הצורך ולא להנעת הרכב במקביל להינע החשמלי.

הסוללות של BYD מסוגלות להקנות רכב טווח נסיעה על חשמל בלבד של כ-100 קילומטרים וכן כ-300 קילומטרים נוספים בעזרת טעינת הסוללות על ידי ה"גנרטור" הבנזיני. בנוסף לכך, את הסוללות ניתן יהיה לטעון חיצונית ו-10 דקות טעינה יספיקו לטעינת 50 אחוז מהסוללות. טעינה מלאה לעומת זאת, תימשך כ-9 שעות.

ה-F6DM תוצע למכירה כבר במהלך השנה בסין, עם תג מחיר גבוה ב-6,000 דולר ביחס לגרסה הרגילה, אך זו לא תגיע לארה"ב לפני שנת 2010 משום שלמרות הייחודיות של שיטת ההפעלה, אף אחת מ-3 יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב לא הביעה עניין בשיווק מכוניות אלה או בשימוש בטכנולוגיה זו.

בצמוד אל החשמלית החדשה, הציגה BYD גם מכונית קבריו נאה, ה-F8 ובתערוכת ז'נבה הקרובה החברה אף עתידה להציג מכונית האצ'בק חמימה העונה לשם F3R.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully