וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשטח חוקים משלו

נועם הנדל

16.1.2008 / 16:18

דאגנו שמא הטיול יסתיים מוקדם מדי, אבל אז הגיע החילוץ הגדול, שהזכיר לכולם שבשטח אין דבר כזה שעת הגעה משוערת

יום שבת בבוקר, קור אימים ואנחנו התאספנו כדי לצאת למסע אתגרי ומקסים בנחל צין. אחרי ניסיון קודם בנחל ובאתגרי העבירות שהוא מזמן למטיילים, הפעם התכוננתי היטב. אל תא המטען העמוס של הפג'רו נוספו הפריטים הבאים: מגפי רפתנים, שקי חול והמון מצב רוח. קינחתי בבדיקת הכננת וסיכמתי כי הכול היה מוכן לבוץ.

אחרי הכנה שכזו מה רבה הייתה אכזבתי כאשר גיליתי כי יד אדם שינתה את הטבע וטרקטור סלל מעבר רציף על הבוץ ואני נמצא עם חבורת לוחמים, שרק מחכים לאקשן. המשך הטיול רץ בקצב מהיר ואני מוצא עצמי בשעה 2 במעלה האחרון לפני סיום המסלול. כאן התחיל להיווצר קצת לחץ, כי השם מחייב ונועם המדריך לא מסוגל לסיים טיול כאשר יש עדין אור בשמים.

שולפים מפה ומחפשים

חיש מהר המפה נשלפת, הקבוצה מפליגה בדרכים ואני מתכנן דרך עד לים המלח. ואז מתחילים לטפס את המעלה, שהוא מאוד קל. כולם עולים והרכב האחרון - בלייזר אימתני, מוגבה, עם צמיגים של טרקטור ומנוע של טנק, מתחיל לעלות ולא מצליח. אני שם לב שהגלגל הקדמי לא מסתובב. אבחנה זריזה מעלה כי הלוקר, נועל הציריה הקדמית, אינו מתפקד. מחליטים לשפר לאחור, כדי לנסות לבוא מהר יותר ולעלות הירידה לאחור בסיבוב קל. הבלייזר מטפס לאט לאט, אבל משקל הרכב זרק אותו לצד וכתוצאה מזה שני הגלגלים הימניים נפלו לתעלה.

תמונת מצב: הבלייזר כמעט הפוך על הצד ובמצב זה צריך להחליט על סדר פעולות ולבצען במדויק, כי כאן כבר זה עסק של בטיחות.
א- להוציא את הילדים מהרכב ולהשאיר בו רק את הנהג
ב- לאבטח את הרכב ברצועות
ג- לחלץ למקום הקל והבטוח יותר


אחרי שהוצאנו את הילד מהרכב, קשרנו רצועה לשלדה בצד שבתעלה. העברנו את הרצועה מעל הגג וקשרנו אותה לסופה של גלעד. חיברנו כננת למעלה לרכב של יוני ואתו אבטחנו. אבטחה נוספת הייתה מאחור לרכב שלי. עכשיו כאשר דבר לא יכול לסכן את הרכב מתחילים לחשוב לאן גוררים, קדימה או אחורה. בדקתי את השטח והחלטתי חילוץ לאחור. ניקיתי קצת בעזרת מעדר את השטח, דרדרנו אבנים לתעלה, כדי שלבלייזר תהיה אחיזה ובמבצע מורכב התחלנו בחילוץ לאחור.

ניהול כוח אדם

כוח האדם נוהל באופן הבא: אחד עם השלט של הכננת משחרר כבל. גלעד לאט משחרר רצועה מהצד ונועם החייל שנהג ברכב שלי מושך את הבלייזר. יעקב שיושב בבלייזר מסובב הגה לתוך השיפוע ונוסע לאחור. כולם עבדו בצורה מאוד מתואמת כאשר אני מחלק לכול אחד הוראות בקשר. המשיכה הראשונה מוציאה את הבלייזר מהמצב המסוכן ועכשיו מה שנשאר זה רק לחלץ אותו לשביל. שיפור עמדות, משיכה נוספת והבלייזר בחוץ.

טוב, עכשיו גם צריך לעלות את המעלה. יעקב המכונאי הדגול שמכיר כל בורג בבלייזר שלו מחזק משהו והבלייזר מזנק שוב למעלה, הפעם בקלילות. הבלייזר מצליח לעלות ואני שם לב כי כבר לא צריך לחשוב על המשך מסלול. סיימנו את הטיול בזמן המשוער. תודה לכל המשתתפים בטיול, תודה לכל העוזרים בחילוץ, סוף טוב, טיול טוב. להתראות בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully