וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים סגנון חדש

17.1.2008 / 9:39

מעצב הרכב לי גואנג מינג מעוניין ליצור את המכונית שתשקף את הרוח הסינית, ממש כמו שעשתה הפורד מודל T והחיפושית

בכל תערוכת רכב, אפשר פה ושם למצוא יצרניות רכב משונות או רעיונות הזויים ממוחם הקודח של מעצבי רכב. והפעם, בפינת הביזר של תערוכת הרכב בדטרויט אפשר למצוא את המכוניות של "טאנג הואה" הסינית. לי גואנמינג, האיש שעומד מאחורי שלוש המכוניות הביזריות מסביר ששלושתן מהוות רעיון פתיחה ובסיס לייצירת המכונית הסינית האיקונית. מכונית אשר תשקף את רוח המדינה ממש כמו שעשתה הפורד מודל T בשנות העשרים בארה"ב והחיפושית של פולקסווגן בשנים שלאחר מלחמת העולם השניה.

לי אגב, מציין כי הוא מאוד אוהב את החיפושית המיתולוגית וכי ההשראה לעיצובן של השלוש הושפעה מאוד ממנה - אם במראה המעוגל שקל לאנשים לחבב ואם בזכות פנסי החזית ה"אנושיים".

אולם, יש הרבה מעבר לתפיסת העיצוב הייחודית. שלוש המכוניות, ובעצם כל המכוניות מתוצרת טאנג הואה הנן חשמליות לגמרי ואינן מזהמות את הסביבה. לי מציין כי העתיד חייב להיות נקי מדלקים מזהמים, שכן אם סין והודו יצרכו דלק באותו קצב כשל ארה"ב, הן תצרוך כרבע מרזרבות הנפט בעולם - ואת זה אנחנו ממש לא רוצים.

שלוש המכוניות אשר קיבלו שמות משונים למדי - "דטרויט פיש", "פיסת ענן" ו-"ספר השירים" מונעות באמצעות מנועים חשמליים בהספק של 3.5 קילוואט (4.7 כ"ס) וסוללות ליטיום ואלה מסוגלים להביא את הקטנות למהירות של 45 קמ"ש ולמרחק של 150 ק"מ בין טעינות. לי מאמין שכבר בשלב ראשוני זה, מכוניות אלה יכולות לשמש תיירים בסיורים, סטודנטים בתנועה בתוך קמפוסים ואפילו תושבים בעיירות קטנות.

ומה שדעתכם, האם הייתם מסכימים לרכוש מכונית שכזו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully