וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-CLS מתחדשת

20.1.2008 / 10:28

ארבע שנים לאחר שהוצגה מכונית ה'קופה 4 דלתות' המהפכנית של מרצדס, היא עוברת רענון ומקבלת גרסה 'עממית'

בשנת 2002 הציגה מרצדס את אחת המכוניות השנויות במחלוקת של השנים האחרונות - ה-CLS. היא אמנם נראתה מעולה מכל כיוון שמתבוננים בה, בזכות המבנה הזורם, אבל דווקא הגדרתה התגלתה כבעייתית: מכונית קופה 4 דלתות.

קופה 4 דלתות?? כן, השיבו מרצדס. לטענתם, זה שאנו הורגלנו לתפיסה של מכונית קופה היא בהכרח בעלת 3 (או 2) דלתות, כלל לא אומרת שלא ניתן להגדיר גם מכונית בעלת 4 דלתות כקופה.

ההכרעה על הצדק בויכוח זה אינה חשובה שכן מאז יצרניות אחרות בחרו לייצר בעקבותה גרסאות "קופה 4 דלתות" משלהן, כמו הפאסאט קופה 4 דלתות שנחשפה לאחרונה בתערוכת דטרויט.

כעת, 4 שנים לאחר הולדתה של ה-CLS, היא עוברת רענון מקיף שכלל שינויי עיצוב קלים, שדרוג מנועים והצגת 'גרסת כניסה' חדשה (CLS 280) שאמורה להיות זמינה יותר לקהלים עשירים פחות או כאלה שלא צריכים כל כך הרבה כוח.

פגושים, גריל, תא נוסעים ומנועים

החלק הראשון להתעדכן היה הגריל מלפנים. זה בנוי כעת משתי צלעות רחבות במקום ארבע צלעות בדגם היוצא. כמו כן, מראות הצד גדלו ב-32 אחוזים לטובת הראות מאחור והן עוצבו מחדש בכך שנוספו להן מאותתי 'לד' בצורת חץ. במבט מהצד ניתן להבחין בחישוקים חדשים אשר יוצעו במידות 17 ו-18 אינטש בדגמים ה'רגילים' ו-19 אינטש בגרסת ה-AMG הפראית.

במבט מאחור מגלים כי ה-CLS קיבלה יחידות תאורה חדשות המשלבות נורות 'לד' בלבד, פגוש נמוך יותר וכן לועות מפלט טרפזיים במקום אובליים.

גם בתא הנוסעים נעשו מספר עדכונית מתבקשים כמו גלגל הגה חדש וספורטיבי בעל 3 חישורים וכן לוח מחוונים חדש בעל רקע לבן. גם ממשק ההפעלה הפנימי עודכן (לדור 2.5) וכעת הוע מציע הגברת השמע בהתאם למהירות הנסיעה, מערכת ניווט, מקלדת מספרים להקשת מספרי טלפון ותדרי רדיו, יכולת קריאת קבצי MP3 ו-DVD וכן מערכת בלותות' לתקשורת עם מכשירים סלולריים.

מהחלשה ועד החזקה ביותר

החדשה העיקרית במתיחת הפנים ל-CLS היא הוספתה של גרסת כניסה בסיסית יותר לדגם נחשק זה. אם בעבר ה-CLS 350 נחשבה לבסיסית ביותר, כעת היצע הגרסאות מתחיל כבר ב-CLS 280. זו מצוידת במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר והספקו עומד על 231 כ"ס ו-30.5 קג"מ. נתונים אלה מאפשרים ל-280 להגיע ל-100 קמ"ש תוך 7.7 שניות ומשם למהירות מרבית של 245 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת אמורה לעמוד על כ-10 קילומטרים לליטר.

שאר המנועים בהיצע הם: מנוע V6 נוסף בנפח 3.5 ליטר המפיק 292 כ"ס, מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר המפיק 388 כ"ס וכן גרסת 320 דיזל שמציעה 224 כ"ס, 55 קג"מ וצריכת דלק של כ-12.3 ק"מ לליטר. כל גרסאות אלו מצוידות בתיבת ההילוכים 7-Gטרוניק המציעה 7 הילוכים ואפשרות העברה ידנית באמצעות מנופים שמאחורי ההגה. תיבה זו מסייעת בקיזוז שתי עשיריות השניה בהאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בכל הגרסאות.

הגרסה הבכירה ביותר של ה-CLS היא כמובן זו שעברה תחת ידיה של סדנת AMG. ה-CLS 63 AMG פונה במובהק לנהגים תאבי הביצועים עם מנוע V8 אדיר בנפח 6.3 ליטר שתפוקתו עומדת על 514 כ"ס ו-64.2 קג"מ. מנוע זה לא שונה ביחס לדגם היוצא, אך אליו נוספה מערכת פליטה ספורטיבית חדשה שרק מעצימה את הווליום של המוזיקה הבוקעת מאחור. יחד עם תיבת ה-7Gטרוניק, מסוגלת ה-63 AMG להאיץ תוך 4.5 שניות ל-100 קמ"ש ולהגיע למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

ה-CLS המחודשת תגיע בקרוב אל אולמות התצוגה באירופה ואף אלינו, אך יבואן מרצדס לישראל מוסר כי אין עדיין מועד מדוייק להגעתה.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully