וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא רנו בישראל

דניאל שמיל

20.1.2008 / 17:12

נשיא רנו ייפגש מחר עם נשיא המדינה וראש הממשלה ויכריז ככל הנראה על הקמתו של מרכז פיתוח של החברה בישראל

קרלוס גוהן, נשיא רנו-ניסאן, מבקר בישראל וצפוי להכריז מחר על הקמתו של מרכז מחקר ופיתוח בישראל. במרכז, שיוקם בהשקעה מוערכת של מאות מיליוני דולרים, תפותח הטכנולוגיה למיזם המכונית החשמלית של שי אגסי. בכך הופך תאגיד רנו-ניסאן לשותף בפרויקט, וייצר את כלי הרכב החשמליים בעוד חברת Better Place בראשה עומד שי אגסי תהיה אמונה על פריסת התשתית לטעינת המכוניות. סדר יומו של גוהן כולל פגישות עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שר האוצר, בכירים במשק וכן עם נשיא המדינה, שמעון פרס, אחד התומכים הנלהבים במיזם המכונית החשמלית.

ישראל תהפוך בזאת, למדינה הראשונה בה מכוניות חשמליות נכנסות לשימוש בהיקף נרחב. עם זאת, נראה כי כלי הרכב החשמליים לא ייוצרו בישראל. לאחרונה חתמה החברה לישראל, המשקיעה העיקרית במיזם, על חוזה להקמת מפעל לייצור רכב בסין, בשיתוף החברה הסינית צ'רי. ייתכן שהמכוניות החשמליות ייוצרו דווקא שם.

Better Place החלה כבר במבחנים לאבטיפוס ראשון של המכונית החשמלית, המבוסס על רנו מגאן המוכרת, אך מצויד במנוע חשמלי שאינו מזהם או מרעיש, ובמצברים הממוקמים בתא המטען. במהלך השנה הקרובה יתרחב הניסוי לכמה עשרות מכוניות ותיבחנה גם נקודות ההטענה החשמלית. מכירתן של המכוניות החשמליות מיועדת להתחיל ב-2009 והן ייהנו ממס קנייה נמוך בסך 10%, עד לשנת 2015 (לעומת 78% למכונית עם מנוע בנזין או דיזל) , זאת לפי המלצות הוועדה למיסוי ירוק שאושרו על ידי הממשלה. עם זאת, הוועדה ממליצה גם על ייקור החשמל לתחבורה.

לפי המודל התפעולי שהציגה Better Place, החברה צפויה לפרוש רשת של נקודות טעינה ברחבי הארץ, בשילוב תחנות להחלפת מצברים לנסיעות ארוכות מ-200 ק"מ (טווח הנסיעה המשוער של המכונית החשמלית). בשבוע שעבר הודיעה עיריית תל-אביב על בחינה של הקמת נקודות טעינה בחניונים העירוניים, ובכך הפכה לרשות המקומית הראשונה שמשתפת פעולה עם המיזם.

לקראת מימוש המיזם, צריכה Better Place לפתור כמה בעיות יסוד: החלפת המצברים, שמשקלם 200 ק"ג, מצריכה מנגנון מכני מורכב. נוסף על כך, אגסי מציע, למעשה, למכור חשמל, ולא ברור עד כמה הלקוחות זקוקים לו כמתווך. גם חברת החשמל תצטרך להיערך לעלייה בביקוש לחשמל, שעה שהיא מנצלת את מלוא פוטנציאל ייצור החשמל שלה כבר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully